You Tube? I Sell. Cum setezi campanii pentru a genera clienti noi folosind YouTube

Youtube-HD-Wallpapers

Nimeni nu mai poate contesta in acest moment popularitatea canalului YouTube in Romania. Spre finalul anului 2015 numarul utilizatorilor din Romania care petrec timp pe YouTube depasea 6 Milioane, din cei 11 Milioane utilizatori de Internet din Romania, iar statisticile arata ca este al doilea motor de cautare din lume ca popularitate dupa Google. Cel mai popular canal romanesc de YouTube are peste 1,4 milioane abonati, iar cel mai popular Vlogger are peste 700.000 de subscribers.

Spre deosebire de televiziunea clasica, datele oferite de cercetarile Google (Consumer Barometer) arata ca mai mult de jumatate din romani prefera sa nu mai faca nimic altceva in timp ce vizioneaza un clip pe YouTube, acesta captandu-le atentia in totalitate.

Citeste mai multe despre YouTube in Romania:

business24_logo3 ANI DE YOUTUBE IN ROMANIA. CUM NE-A SCHIMBAT GIGANTUL.

Punand la dispozitie un reach extins si o audienta care revine de mai multe ori pe parcursul aceleiasi zi, nu este de mirare ca multe brand-uri din Romania apeleaza la acest canal pentru obiective specifice campaniilor de “brand awareness”.

YouTube poate obtine insa pentru un brand mai mult decat brand awareness: este un canal util pentru a genera in mod direct vanzari online sau prospecti.

2 tipuri de reclame pe care le poti utiliza pentru a genera vanzari prin YouTube

#1. Display Banner Ads

YouTube.com este un site care face parte din Google Display Network, ceea ce inseamna ca se poate utiliza in campanii online folosind platforma Google AdWords.

Bannerele pe YouTube trebuie sa aiba anumite dimensiuni specifice si sunt afisate langa video sau deasupra video-ului, ca overlay, in functie de targetarile alese.

banners youtube

 

Cazul 1: Generare de lead-uri prin bannere pe YouTube

leads youtube

In cazul unei campanii de generare de lead-uri, am setat 3 modalitati diferite de targetare intr-o campanie Google Display Network: Placements (website-uri alese manual), Context (Display Keywords) si YouTube (targetare Geografica si Demografica). Tabelul de mai sus ne arata ca din toate cele 3 componente, bannerele pe YouTube au generat cele mai multe lead-uri si au avut cea mai mare expunere (ca vizibilitate – Impressions si trafic adus pe site – Clicks)

#2. Video Ads – In Stream

Caracteristica principala a canalului YouTube este ca poti comunica un mesaj mai complex pentru a te diferentia de competitorii tai si a genera clienti, prin intermediul reclamelor video. Reclamele video In-Stream sunt acele reclame care apar la inceputul video-urilor de pe YouTube, cu optiunea de a da Skip.

youtube-ex3

La click pe video, pe call to action overaly sau pe bannerul format 300 x 60 care se afiseaza langa video (companion banner) utilizatorul este directionat catre o pagina de destinatie care are ca scop generarea de lead-uri sau vanzarea.

Cazul 2: Generarea de vanzari online prin YouTube Video Ads pentru un magazin online

Daca ai o campanie YouTube si te intereseaza impactul asupra vanzarilor, iata 8 indicatori prin care poti masura concret performanta reclamelor. Inainte de a intra in detaliu pentru fiecare indicator este important de mentionat ca in acest caz prin conversie denumim actiunea de a cumpara online (in cazul unui magazin online). Insa conversia poate fi definita diferit in functie de tipul de business si actiunea cea mai relevanta pe care doresti sa o masori.youtube_conv_count with numbers

  1. 1. View-through-Conversions = Unele persoane vad reclama pe YouTube, insa nu interactioneaza cu ea (nu dau click pe reclama, nu ajung pe site din reclama, dau skip). La o prima vedere ai putea spune ca acest public este pierdut, dar nu este in totalitate adevarat. Primele 5 secunde din reclama (cat timp nu se poate da “skip”) userul este expuns la un anume continut. Daca acest continut este atragator si userul retine brand-ul datorita acestei expuneri de cateva secunde, el sau ea poate reveni dupa ceva timp sa cumpere. Indicatorul “View-through-conversions” ne arata exact acest impact: cate persoane au cumparat dupa ce au vazut reclama pe YouTube.
  2. Conversions = Numarul total al vanzarilor online generate dintr-o interactiune directa cu o reclama pe YouTube
  3. Cost/Conversion = ne arata costul pe achizitie sau cat ma costa pentru a genera un client din YouTube. Se calculeaza Cost Total / Numar Conversii.
  4. Conversion Rate = Rata de conversie sau ce procent din cei care vizualizeaza sau dau click pe reclama YouTube au facut o achizitie pe site.
  5. Cross-Device Conversions  = Unii utilizatori pot vedea reclama pe un dispozitiv si ulterior sa finalzieze comanda de pe un alt dispozitiv. Imagineaza-ti ca vezi o reclama pe telefon si cand ajungi acasa intri pe calculator si plasezi comanda. Daca userul este logat pe proprietile detinute de Google pe ambele dispozitive, vanzarile se inregistreaza separat  in rapoarte in coloana “cross-device conversions”.
  6. All Conversions = Totalul conversiilor (cele generate direct + cele asistate de alte device-uri, alte reclame samd).
  7. Cost / All Conversion = Total cost / Total conversii (directe si asistate)
  8. All Conversion Rate = Rata de conversie pentru toate tipurile de conversii masurate in campanii (fie ca sunt directe, fie ca sunt asistate)

Trebuie retinut, totusi, ca nu orice persoana care petrece timp pe YouTube reprezinta un potnetial client pentru orice business asa cum nu toate contextele video din YouTube sunt prielnice pentru a genera prospecti sau achizitii. Atunci cand stabilesti strategia de targetare pe YouTube, in functie de obiectivele urmarire si audienta tintita, este important sa alegi mijloacele de targetare potrivite in etapa de configurare, iar ulterior, in etapa de optimizare, sa urmaresti indeaproape video-urile langa care se afiseaza reclamele, sa faci split testing si sa le elimini pe cele neperformante sau irelevante, care doar acumuleaza costuri.

Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.