Cati bani si timp aruncati intr-un setup gresit?

setupIn aproape orice situatie, un cont care are un setup incomplet sau facut in graba va continua pe o panta descendenta pana se va decide oprirea mediului de promovare pentru ca pare neprofitabil. Setup-ul (fie ca este vorba de Google, Facebook, YouTube sau LinkedIn) reprezinta “fundatia” campaniilor. Asemeni unei case, daca fundatia este construita gresit sau se omit anumiti pasi de baza din proiect, aceasta nu va rezista mult timp.

Iata 5 probleme de setup care iti pot pierde si 500 RON pe saptamana:

1. Afisarea pentru cautari total irelevante – in acest caz se irosesc bani pentru a licita pentru cuvinte cheie ce nu prezinta interes business-ului. De exemplu, pentru un site care vinde produse Electro&IT, cautarea de tipul “service Beko” sau “reparatii frigidere” nu este relevanta si in timp poate creste costurile campaniilor.Cuvintele cheie sunt baza unei campanii Google, iar ele pot fi irelevante chiar daca la o prima vedere par setate corespunzator. Un alt exemplu poate fi cel al unui dealer Jaguar. Cuvantul cheie “jaguar” pare unul potrivit, insa de multe ori aceasta cautare nu se va referi la masina, ci la animalul “jaguar”.google2. Targetarea zonelor geografice care nu prezinta interes pentru business-ul tau – daca nu se filtreaza din start zonele geografice, exista riscul ca anunturile sa se afiseze in arii care vor avea costuri mari si putine sau nicio vanzare. Vezi exemplul de mai jos (jud. Arges nu a adus nicio vanzare):exemplu setup targetare geografica3. Scor de calitate slab care duce la costuri mari din start – sistemul Google analizeaza relevanta cuvintelor cheie respectiv a anunturilor si ajusteaza costul per click in concordanta. Daca scorul este slab si costurile cresc sau anunturile nu se afiseaza:google adwords quality score4. Pornirea cu stangul datorita unor strategii si research incomplete – daca nu cunosti publicul tau tinta, cum efectueaza cautari, pe ce site-uri navigheaza si care sunt clip-urile pe YouTube la care se uita, exista riscul foarte mare ca anunturile tale sa se afiseze utilizatorilor gresiti, astfel irosind buget prin efectuarea unui marketing online cu targetari eronate;De exemplu, daca vinzi produse destinate strict barbatilor, afisarea pe site-uri precum copilul.ro sau astrocafe.ro sau nu va fi eficienta, intrucat acestea au peste 80% public feminin.5. Campania nu este optimizata pentru diferitele terminale mobile de pe care este accesat website-ul, costurile fiind de doua ori mai mari fata de campania pentru Desktop PC;publicitate google adwords

6 lucruri care nu ne lipsesc in etapa de setup:

Pentru a ne asigura ca avem o “fundatie” rezistenta, care sa permita desfasurarea eficienta a campaniilor, noi acordam o importanta majora acestor 6 aspecte in etapa de setup:1. Reasearch extensiv de minim 4-5 zile ca sa intelegem industria, competitorii si pentru a stabili strategia noastra in abordarea campaniei;2. Cunoastem trucuri de elaborare a ad-urilor care aduc o rata de click mare si sansa de vanzare crescuta;3. Structurarea campaniilor – noi in anii de experienta ne-am ajustat si stim exact sa facem o structura de cont pentru performanta la nivel de:
  • campanii – impartirea bugetelor, a grupurilor de produse/servicii comercializate, etc.;
  • ad groups – structura si tematica lor;
  • cuvinte cheie – cate cuvinte cheie sa fie, care sa fie tematica lor;

In 90% din conturile auditate de agentie am observat multe erori pe partea de structura care au dus la probleme de raportare, de optimizari si o lipsa a organizarii generale a contului;

4. Checklist complex in care verificam peste 30-40 de micro-setari care pot economisi sute de RON lunar;5. In mai mult de jumatate din conturile pe care le-am audiat, masurarea tranzactiilor online fie nu este setata, fie este setata gresit; Noi nu vom porni niciodata campaniile, pana nu ne asiguram ca toate instrumentele de masurare functioneaza corect.6. Cunoastem toate metodele de setare si putem preintampina probleme in cazul componentelor mai dificil de setat (DSA, remarketing dinamic, RLSA, mixuri de targetari pe display, Gmail ads, Customer Match, Video Retargeting pe YouTube). In plus, beneficiem de support de la Account Managers Google;

Studiu de caz – Beneficiile unui setup de campanie corect:

Pentru un magazin online am crescut numarul vanzarilor cu 70% in prima luna dupa ce contul a fost restructurat complet. Impactul major in acest caz l-a avut partea de setup al campaniilor Google AdWords. Mai multe detalii gasesti aici.setup partyup

Testimonial Florin Marin | General Manager, Saftica Hotel & Resort

“Mi-a placut colaborarea cu Today’s inca de la inceput pentru ca au avut o strategie bazata nu doar pe a-ti aduce cat mai multi clienti, dar si o strategie bazata pe scaderea costurilor.” Cand a fost lansat Salon du Mariage, Today’s a jucat un rol important in cresterea notorietatii acestuia si in generarea primelor rezervari de eveniment, generand peste 650 de prospecti in primii 2 ani. Aflati mai multe.Daca vrei sa afli ce impact ar avea un astfel de setup pentru business-ul tau, ne poti contacta aici.
Distribuie acest articol!

About Teodor Alexandru

Teodor este PPC Specialist in echipa Today's, certificat Google AdWords si Google Analytics. I-a placut dintotdeauna advertising-ul online, este extrem de entuziasmat sa invete lucruri noi si ii place sa "share-uiasca" toate cunostintele sale cu cititorii.