Studiu de Caz: Clientii tai te cauta de pe Mobile. Tu esti acolo?

Screen Shot 2016-01-27 at 12.18.22Cresterea traficului venit de pe dispozitive mobile, fie ca este vorba de o intentie de research, fie este exprimata direct o dorinta de achizitie, deja este un fapt foarte bine-cunoscut.

Anul 2015 a fost primul din istoria Internetului in care volumele de cautari de pe dispozitive mobile le-au depasit pe cele de pe Desktop.

Insa ce se intampla la nivel de achizitii? Cei care cauta de pe mobile chiar si achizitioneaza produse sau servicii direct de pe mobile? Sau dispozitivul mobil este doar un tool de research folosit on the go pentru a compara preturi?

La inceputul acestui an am facut o analiza la nivelul mai multor conturi ale agentiei, din industrii diferite, care urmaresc obiective diferite (conversii on-site): de la magazine online care masoara tranzactii finalizate, pana la dealeri auto care masoara completarea unor formulare de cerere oferta. Ce am aflat?

1. Intre 20-35% din comenzile magazinelor online sunt de pe Mobile

Iar numarul este in crestere. Linia rosie din graficul de mai jos arata cum au evoluat conversiile de pe Mobile versus Desktop si Tableta, in contul unui magazin online, din 2012 si pana in prezent. Vanzarile venite de pe mobile au avut o crestere spectaculoasa in anul 2015.

Screen Shot 2016-01-27 at 11.56.07Nota: graficul merge in jos in perioade in care campaniile au fost pauzate, iar spike-urile in vanzari arata perioada de Black Friday. Un alt exemplu din cazul altui magazin online ne arata ca mobile-ul genereaza un volum semnificativ de vanzari online, la un cost pe conversie chiar mai mic decat de pe Desktop.ca

2. Intre 15-25% din contactarile prin intermediul unui formular de contact sunt de pe Mobile

In unele cazuri, cum ar fi proiectele din imobiliare sau serviciile de sanatate, achizitia nu are loc online. In acest caz landing page-ul din online care ca rol generarea de lead-uri. Cel mai des, lead-urile generate sunt prin intermediul unui formular de contact. Exemplul de mai jos este dintr-o campanie de generare de lead-uri. In acest caz 22% din totalul lead-urilor sunt generate de pe Mobile. mob

3. Atunci cand landing page-ul folosit este bine optimizat, Mobile-ul poate genera chiar si rezultate mai bune decat pe Desktop

Campaniile pot genera chiar mai multi prospecti decat de pe Desktop la costuri chiar mai mici daca traficul din campanie este trimis catre un landing page dedicat, concentrat pe produsul/serviciul promovat in campanie si daca este landing page este mobile friendly. Exemplul de mai jos este din contul unei clinici private care genereaza programari online pentru un serviciul medical, prin intermediul unui formular de contact bine evidentiat in landing page, scurt si usor de completat de pe mobile. In acest caz mobile-ul a generat mai multe conversii descat desktop-ul, iar costul pe achizitie este la jumatate:medical

Acest screenshot este luat din campania Facebook a unui dealer auto. Conversiile masurate sunt programari la test drive, realizate prin intermediul unui formular de contact bine evidentiat in landing page.fb

Urmatorul exemplu este din cazul unui magazin online care nu are o versiune bine optimizata pentru mobile, iar folosirea shopping cart-ului este una greoaie. In acest caz, vin in continuare vanzari de pe mobil si tableta, insa volumele sunt mai mici, iar costul pe achizitie este mai mare. mobtab

Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.