Campanii YouTube

YouTube-TV-1YouTube se transforma din ce in ce mai mult in “noul TV” sau “TV-ul alternativ” al romanilor. Conform unui studiu realizat de Gemius, in 2015 numarul utilizatorilor romani de pe YouTube a depasit 6 milioane (fara a calcula traficul venit de pe dispozitive mobile).

La nivel global, YouTube este disponibil in 61 de limbi si este al doilea cel mai utilizat motor de cautare (dupa Google), avand peste 1 Miliard de utilizatori si peste 4 miliarde de vizionari ale clipurilor in fiecare zi.

YouTube ca instrument de online marketing

Intr-o strategie de online marketing multi-canal, YouTube este un instrument valoros atat in cazul obiectivelor de performanta (generare de lead-uri sau vanzari online), cat si a celor de branding.
Ca instrument de online marketing, YouTube pune la dispozitie optiuni avansate de targetare, astfel incat advertiserii sa nu afiseze mesaje publicitare intregii audiente si sa poata alege segmentele cu care doreste sa comunice, pentru a avea o abordare mai nisata sau pentru a comunica mesaje personalizate.

Top 5 cele mai utilizate modalitati de targetare

Screen Shot 2015-07-24 at 14.45.311. Remarketing: afisezi reclame doar celor care au interactionat cu brand-ul tau in trecut (au vizitat site-ul, au facut o actiune relevanta). Exemplu: poti afisa o reclama doar celor care au abandonat cosul pe un site de e-commerce.


Screen Shot 2015-07-24 at 14.45.422. In-market audiences: afisezi reclame doar acelor utilizatori care sunt in prezent in proces activ de research pentru produsele sau serviciile tale. Spre exemplu daca esti o agentie de turism poti targeta doar acei utilizatori care sunt in prezent in proces de research pentru bilete de avion, hoteluri samd.


Screen Shot 2015-07-24 at 14.46.043. Targetare demografica: poti alege sa afisezi reclame doar anumitor segmente de varsta si sa le excluzi pe altele. De exemplu, pentru servicii B2B se poate exclude traficul sub 24 de ani.


Screen Shot 2015-07-24 at 14.46.194. Targetare contextuala: poti alege sa afisezi reclame doar in pagini cu video-uri care au un anumit continut, relevant pentru business-ul tau. De exemplu, poti afisa un ad pentru Noul iPhone doar langa video-urile de review pentru produse Apple.


Screen Shot 2015-07-24 at 14.49.035. Excludere contexte irelevante: sistemul permite excluderea anumitor clip-uri sau categorii de pagini din YouTube care nu sunt in concordanta cu profilul clientului pe care doresti sa il targetezi. Spre exemplu daca vrei sa promovezi un magazin de scule, vei dori sa excluzi clip-uri cu tutoriale de make-up si fashion (al caror target este evident unul feminin).

Formatele reclamelor pe YouTube

YouTube permite afisarea mai multor tipuri de reclame, precum:

Bannere

Bannerele sunt anunturi tip imagine care pot fi afisate in pagina de rezultate, ca video overlay sau langa video.

youtube-ex1

youtube-ex2

Reclame video pre-roll (In-Stream)

Reclame video ce se deruleaza la inceputul altor video-uri de pe YouTube.

youtube-ex3

Reclame video recomandate (In-Display)

Continut video recomandat utilizatorului atunci cand efectueaza o cautare pe YouTube, cand se uita la alte clip-uri sau cand viziteaza anumite website-uri. Aceste video-uri nu pornesc automat, ci doar daca utilizatorul doreste sa dea click pe ele pentru a le viziona.

youtube-ex4