Strategie online multi-canal

facebook si google ads Cu siguranta ati auzit pana acum de marketingul multi-canal. El se refera la optiunea de a folosi mai multe canale de comunicare pentru a ajunge la consumatori, iar, la modul general, canalele alese pot fi de foarte multe feluri: televiziune, radio, print, website, social media, formuri, blog, e-mail sau chiar si o discutie personala.

Fiind o agentie de marketing online, Today’s va poate ajuta cu o strategie multi-canal care vizeaza promovarea pe canalele din mediul online: Facebook, YouTube, Google, LinkedIn etc. In functie de specificul afacerii dumneavoastra, de caracteristicile industriei, de categoriile de publicuri tinta avute in vedere si de comportamentul de cumparare al consumatorilor, decidem care este cea mai buna strategie online si ce canale pot fi vizate pentru o perfomanta maxima. Si asta nu este tot. Avand in vedere ca traim intr-o era digitala in care device-urile devin din ce in ce mai complexe si mai folosite, avem in vedere si o strategie multi-device prin care optam pentru dispozitivele pe care dorim sa afisam mesajele promotionale.

marketing online - google adwords

Cand conturam o strategie de online marketing, punem mereu consumatorul pe prim plan, conform modelului AIDA regandit de catre Avinash Kaushik. Modelul See-Think-Do-Care are in vedere momentul in care se afla consumatorul in procesul de achizitie pentru un anumit produs sau serviciu.

Strategiile de online marketing pot fi gandite:

1. Pentru zona de “upper funnel” (See): targetarea unui consumator care inca nu este constient ca are o nevoie sau nu exprima online o intentie de achizitie. Abordarile de tip “upper funnel” sunt foarte potrivite pentru obiective de branding sau pentru cazurile in care produsul/serviciul promovat este nou pe piata sau necunoscut.

2. Pentru zona “mid funnel” (Think): targetarea unui consumator care este constient ca are o nevoie, dar nu este in cautarea activa pentru a face o achizitie.

3. Pentru zona “lower funnel” (Do): in care intentia de achizitie este exprimata de utilizator, iar acesta este aproape de a finaliza actiunea (Retargeting, Google Search, Retargeting dinamic). Abordarile de tip “lower funnel” se preteaza pentru abordarile nisate, cu focus strict pe generare de clienti sau prospecti.

4. Pentru “after sales” (Care): targetarea clientilor curenti pentru a incerca vanzarea unor produse/servicii complementare sau suplimentare.

5. Sau se poate avea in vedere o strategie complexa care sa inglobeze toate targetarile si instrumentele folosite pentru intreg funnel-ul (“whole-funnel approach”).

Iata ce spune Florin Marin, General Manager Saftica Resort, despre colaborarea cu Today’s:

Exemplu: Magazin de pantofi

Aveti un magazin online de pantofi pentru femei si un showroom langa Hotel Intercontinental. Obiectivul principal este sa cresteti vanzarile atat online, cat si offline, in magazin. Pentru a atinge acest obiectiv putem opta pentru urmatoarea strategie multi-canal.

1. Paid Search. Afisam anunturi text pe motorul de cautare Google, prin Google AdWords, si aducem trafic cat mai relevant pe site, optimizand campania in functie de numarul de conversii si a costului de generare a unui client

2. Retargeting. Dintre cei care au vizitat website-ul dumneavoastra selectam mai multe audiente si le plasam in categorii diferite (spre exemplu acei utilizatori care s-au uitat la pantofi negri cu toc, dar nu au cumparat nimic). Apoi, prin intermediul unei campanii de retargeting, afisam acestor utilizatori bannere oriunde intra acestia dupa ce au parasit site-ul dumneavoastra: pe Facebook, cand isi verifica mesajele de la prieteni, pe unica.ro cand cauta sfaturi despre ce se poarta in acest sezon sau pe realitatea.net cand citeste ultimele stiri.

3. Campanie Etarget. Daca magazinul este unul nou si doriti sa afle cat mai multe persoane de el si in acelasi timp sa cresteti si vanzarile, puteti opta pentru afisarea reclamelor dumneavoastra pe cele mai vizitate portaluri online, prin intermediul unei campanii Etarget.

4. Mobile Ads & Facebook Ads. Pentru ca multe femei prefera sa vina in magazin, sa probeze pantofii sau sa simta cat de moale este pielea din care sunt facuti, prin campaniile online utilizatorii pot fi redirectionati catre magazinul de langa Intercontinental, inca din faza in care ei isi manifeste interesul de cumparare si fac research online. Cum? Afisam numarul de telefon si adresa magazinului langa anunt, cream o campanie diferita care sa targeteze doar utilizatorii care cauta magazine de pantofi de pe dispozitivele mobile si le aratam pe harta cum sa ajunga cat mai repede la noi. Sau le aratam o reclama pe Facebook, sau pe un alt website frecventat, care sa contina un cod de reducere cu care se pot face cumparaturi in magazin.

Vreti sa aflati cum va poate ajuta Today’s cu afacerea dumneavoastra?

oferta google adwords