Retargeting Secvential: Strategii Avansate Google AdWords

Retargeting-ul este o strategie des folosita in Google AdWords pentru a creste numarul de vanzari sau, mai specific, pentru a recupera traficul care nu a convertit.

Cum functioneaza retargeting-ul traditional?

1. Un utilizator acceseaza un website (www.exemplu.ro) si apoi il paraseste. 2. Utilizatorul este marcat cu un cookie si pastrat intr-o ‘lista’. 3. Pastrand informatia acelei vizite in fisierul cookie, utilizatorului i se vor afisa anunturile de la www.exemplu.ro pe alte website-uri pe care le viziteaza (blog-uri, forumuri, site-uri de stiri etc.). 4. Utilizatorul revine pe www.exemplu.ro si converteste.

retargeting-website

Campaniile de retargeting au, de regula, rata de conversie de peste 1-2% si au costuri de 2-3 ori mai mici decat campaniile de Search sau Display.

Spre exemplu, pentru un client din stomatologie, prin componenta de retargeting am generat programari la costuri de 15x mai mici decat componenta de Google Search, unde competitorii sunt foarte agresivi si costurile pe click mai mari. Poti afla mai multe de aici.

Insa chiar si cu cele mai bune setari si optimizari, campaniile de retargeting din Google Display Network au limitarile lor, mai ales atunci cand vine vorba de site-uri cu mult trafic si cu audiente largi. Iata 2 dintre cele mai mari probleme ale campaniilor de retargeting:

1. Utilizatorii nu cumpara, ies de pe site si apoi vad incontinuu aceleasi ad-uri de la brand-ul tau pentru o durata de timp predefinita, dar nu mai dau click pe ad-uri si nu mai revin pe site.

2. Utilizatorii dau click pe ad-urile din retargeting si vin pe site de multiple ori, dar nu cumpara.

Pentru a raspunde acestor probleme des intalnite, am a pus bazele unei strategii dedicate pe care noi o numim retargeting secvential. 

Ce inseamna retargeting secvential?

– Utilizatorii care au parasit site-ul fara sa cumpere, vad bannere in Google Display Network in anumite secvente customizate, setate dupa o strategie promotionala gandita de echipa noastra – Utilizatorii care nu interactioneaza cu bannerele din retargeting sunt incurajati sa revina sa cumpere prin mesaje dedicate lor – Tipul de mesaje comunicate in retargetingul secvential sunt testate in functie de mai multe criterii, pe baza unor segmentari avansate a audientei care a vizitat site-ul. – Audientele care nu cumpara fie sunt excluse, fie sunt incurajate prin alte motive sa cumpere, in functie de strategia aleasa.

Beneficiile retargeting-ului secvential:

  • Cresterea relevantei ad-urilor, care se traduce intr-o crestere a ratei de conversie. Utilizatorii vad anunturi mai relevante pentru ei si atunci sansa sa revina pe site si sa achizitioneze este mai mare.

  • Scaderea costurilor: costul pe conversie scade, pentru ca sunt eliminate grupele de audiente care nu aduc vanzari.

  • Cresterea valorii medii a cosului de cumparaturi (in cazul magazinelor online), prin afisarea unor mesaje dedicate audientelor cu intentie mare de achizitie

  • Fidelizarea clientilor existenti (in cazul serviciilor cu recurenta).

Echipa Today’s te poate ajuta cu implementarea cele mai bune strategii de retargeting secvential, in functie de business-ul tau si caracteristicile industriei in care activezi. O strategie construita pentru generare de lead-uri nu va functiona la fel de bine ca una pentru generare de vanzari pentru un magazin online. Daca vrei sa afli mai multe, contacteaza-ne folosind formularul de aici.

Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.