Totul despre RETARGETING in 599 de cuvinte

Salutare,Campaniile de retargeting sunt de mult timp incoace tipul de lucru despre care toata lumea vorbeste: cat de efciente sunt, ca au rate de conversii mai bune, cum pot face parte dintr-o strategie online multi-canal si multe altele. Totusi termenul si modul de functionare al acestor campanii poate fi putin cam tehnic. Hai sa vedem in cateva cuvinte ce inseamna retargeting si la ce ajuta el.

Re-tar-ghe-ting? Stiam ca e remarketing.

De fapt, retargeting si remarketing inseamna unul si acelasi lucru: o modalitate de a targeta (termen de specialitate provenit din englezescul ‘to target’ care inseamna ‘a tinti’) cu anumite mesaje publicitare o anumita audienta definita pe baza unui comportament pe care l-a avut anterior pe un website vizitat.In forma ei cea mai simpla, o campanie de retargeting afiseaza mesaje publicitare online cu o frecventa mai mare celor care au parasit website-ul fara sa converteasca (sa cumpere, sa ceara o oferta etc).

Concret: cum functioneaza?

1. Un utilizator acceseaza un website (www.exemplu.ro) si apoi il paraseste. 2. Utilizatorul este marcat cu un cookie si pastrat intr-o ‘lista’. 3. Pastrand informatia acelei vizite in fisierul cookie, utilizatorului i se vor afisa anunturile de la www.exemplu.ro pe alte website-uri pe care le viziteaza (blog-uri, forumuri, site-uri de stiri etc.). 4. Utilizatorul revine pe www.exemplu.ro si converteste.retargeting-website

Si mai concret…

Uite un exemplu dintr-o campanie de retargeting efectuata de AdRoll, o platforma care vinde servicii de Retargeting pe Facebook.La scurt timp dupa ce am vizitat site-ul lor adroll.com, aceste anunturi au inceput sa imi apara pe Facebook:adroll-retargetingScreen-Shot-2013-07-01-at-4.29.10-PM

Ok, merge pe Facebook. Unde mai merge?

Campaniile de retargeting pot fi construite pe mai multe platforme pentru a fi afisate pe diverse canale, ca sa ajungi exact pe site-urile unde audienta ta petrece mult timp online:1. Retargeting prin Google AdWords: printr-o campanie de retargeting construita in sistemul Google AdWords poti afisa astfel de reclame pe site-urile din reteaua de display Google sau pe Google Search. In Display Network reclamele tale pot fi afisate fie contextual (acolo unde apar anumite cuvinte-cheie in pagina), fie iti alegi tu pe ce site-uri sa le afisezi (managed placements), fie il lasi pe Google sa afiseze aceste reclame celor care au fost pe site-ul tau, oriunde ar intra ulterior.2. Retargeting pe Facebook: o campanie de retargeting pe Facebook face exact ceea ce am prezentat in exemplul de mai sus: afisezi ad-urile in partea dreapta sau direct pe newsfeed celor care au vizitat site-ul.3. Retargeting pe Twitter: daca audienta ta petrece timp pe Twitter, o poti retargeta chiar acolo. Perfect Audience este una dintre platformele care permit acest lucru.4. Retargeting prin Etarget: daca audienta ta petrece mult timp pe portaluri romanesti ca realitatea.net, money.ro, unica.ro, cancan.ro, gsp.ro, antena3.ro sau libertatea.ro, ii poti retargeta folosind platforma Etarget.5. Retargeting prin Exoclick: pentru cei care vand produse destinate adultilor sau care au un target preponderent masculin, o solutie ingenioasa si efcienta este retargetarea in retelele pentru adulti, unde beneficiezi de sute de mii de afisari zilnice si ajungi exact la publicul care te intereseaza.

In concluzie: de ce sa investesc in retargeting?

1. Afisezi anunturi relevante pe website-urile frecventate de clientii tai. 2. Comunici exact cu publicul care a fost interesat de produsele sau serviciile tale, deci cu persoanele care exprima un interes mare de achizitie. 3. Cresti rata de conversie, complementand alte eforturi de promovare in online. 4. Le reamintesti constant clientilor de produsele sau serviciile tale pentru a-i fideliza. 5. Platesti doar cand utilizatorul da click pe anunt si nu in functie de numarul de afisari. 6. Cresti semnificativ ROI-ul. 7. Monitorizezi in amanunt totul, de la afisari si numar de click-uri, pana la conversii. 
Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.