Primii 10 ani de Today’s

10ani

Pe parcursul anilor tehnologia a evoluat intr-un mod uimitor. In acelasi timp au aparut tot mai multe posibilitati de promovare in mediul online, pe care le-am adoptat si utilizat cu succes. Sa ne uitam impreuna la cum a descurs ultimul deceniu pentru mediul online:

2005

  • Google lanseaza Google Analytics

  • Mark Zuckenberg cumpara domeniul facebook.com

  • Totusi, in acest an comportamentul antreprenorului roman era destul de rece fata de online: unii isi doreau un site pentru a avea pe cartea de vizita o adresa de mail @domeniul-lor.ro in loc de @hotmail sau @yahoo. Majoritatea folosea site-ul “ca o carte de vizita online”. Erau putini cei care generau intr-adevar prospecti din online, iar aceia nu aveau campanii dedicate, ci pur si simplu isi faceau vizibil site-ul prin intermediul materialelor din offline. Advertiserii online erau preponderent companiile multinationale ce cumparau advertising la mia de afisari (CPM), fiind in cautare de expunere.

  • Mergand pe acest trend din piata locala, in decembrie 2005 am infiintat agentia Today’s ca agentie de web design & development – de aici si sloganul initial “Today’s – the present of future developments”.

2006

  • Se lanseaza Twitter

  • Today’s este nominalizata la Internetics cu doua site-uri si realizam site-ul unica.ro .

2007

  • Google lanseaza Ad Sense for Mobile pentru a permite afisarea reclamelor pe variantele mobile ale site-urilor partenere

  • Today’s incepe colaborarea cu Universal Music Romania pentru website-ul orangemusic.ro, un portal dedicat celor ce vroiau sa aibe pe telefon ringtonuri, wallpapere sau alte elemente multimedia cu artistul lor preferat. Colaborarea merge bine astfel incat dezvoltam conceptul si in Polonia, Elvetia si parte din solutia din Cehia.

2008

  • LinkedIn devine global – deschide primul sediu international in Londra si lanseaza versiunile in spaniola si franceza ale site-ului.

  • Antreprenorii romani sunt in acest an deja la a 2-a sau a 3-a varianta a website-ului, cererile sunt mai mature, obiectivele sunt mai clare. In acest an incep sa se simta, totusi, primele semne ale crizei economice.

2009

  • Google lanseaza YouTube Ads in versiunea Beta, iar bugetele la nivel global investite in marketing online depasesc bugetele pe TV pentru prima data.

  • In Romania in anul 2009 piata are o cadere abrupta si, din cauza crizei economice, bugetele pentru web development sunt reduse semnificativ. In acest an devin din ce in ce mai cunoscute solutiile open source ieftine, precum WordPress, iar programatorii sunt indignati ca nu mai sunt apreciate solutiile lor “custom-made”.

  • Pe fondul acestei presiuni din piata,  focusul Today’s se muta catre campaniile Google AdWords – singurul instrument catre care companiile doreau sa isi indrepte investiile, intrucat genera comenzi si aport imediat la cashflow-ul lor, spre deosebire de constructia unui nou site. In acest an realizam primul landing page cu continut dinamic pentru un client, o firma de catering: textul din pagina se schimba in functie de ce a cautat consumatorul in Google si reclama Google AdWords pe care a dat click.

2010

  • Internetul mobil este singurul segment unde inca mai exista crestere intr-un an care in Romania a fost puternic afectata de criza

  • In acest an Google lanseaza campaniile de Remarketing

  • In 2010 Today’s lanseaza un instrument de monitorizare a campaniilor Google AdWords Search (AdWords Monitor). Instrumentul monitoriza la acel moment peste 6.400 de site-uri dintre care 6.200 sunt cu extensia .ro si peste 815.000 de expresii (cuvinte cheie)

    MEDIA:  http://www.wall-street.ro/articol/Marketing-PR/94920/Cuvantul-termopan-cel-mai-popular-in-anunturile-AdWords.html

2011

  • Primul Black Friday din Romania, organizat de eMag si Flanco  In acest an eMag a declarat ca a avut in promotie 30.000 de produse cu reduceri de pana la 60%.

2012

  • In 2012 in Romania 1 din 4 romani din mediul urban a aratat interes fata de ofertele de Black Friday.

  • La nivel global sunt 1.2 miliarde utilizatori de internet

  • Facebook lanseaza Newsfeed Ads (reclamele platite care apar ca sponsorizate pe Newsfeed). Inainte de 2012 reclamele apareau doar in partea dreapta (Right Hand Side) si aveau o vizibilitate redusa.

  • Today’s porneste prima campanie internationala, tagetand piata din Ungaria.

2013

… este un alt an foarte important pentru online marketing, iar in Romania efectele crizei incep sa nu se mai simta aproape deloc.

  • LinkedIn are la nivel global peste 225 milioane de membri

  • Google lanseaza YouTube Romania si fac disponibile advertiserilor ad-urile video pe YouTube

  • Google lanseaza programul Google Partners pentru agentii, in care Today’s intra de la inceput in Top 5.

  • Google anunta ca indexeaza, la nivel global, peste 50 miliarde de pagini web

  • 56% din utilizatorii Google din SUA isi cauta propriul nume pe Google 🙂

  • Peste 75% din oamenii din intreaga lume au acces la dispozitive mobile

  • In 2013 in Romania utilizatorii au cumparat mai mult din online decat din offline de Black Friday

2014 

  • Google anunta ca inregistreaza lunar peste 11.944 miliarde de cautari

  • 5 milioane de romani au facut cumparaturi de Black Friday in valoare de peste 67 de milioane EUR. Cei mai cautati termeni pe Google in legatura cu acest eveniment sunt: black friday emag, black friday 2014, oferte black friday

  • 16 milioane de conexiuni la internet în bandă largă la sfârșitul anului 2014 în România

  • Today’s devine prima agentie din Romania certificata Convert.com, instrument folosit pentru optimizarea ratei de conversie.

  • CAPITAL: Cum s-au inteles romanii cu tehnologia in 2014

  • In 2014 experienta Today’s de management a campaniilor internationale creste. Dezvoltam si optimizam landing pages si campanii de online marketing in tari precum Ungaria, Bulgaria, Cehia, Grecia, Polonia sau Croatia. Pentru publicitate folosim atat Google AdWords si Facebook, cat si retele locale precum Seznam sau Adkontekst.

2015

  • Echipa Today’s castiga pentru al doilea an consecutiv premiul oferit de Google pentru performanta agentiilor Google Partners: participarea la conferinta Google AllStars din Mountain View, California.

Drumul a fost si este in in continuare plin de provocari si le multumim tuturor clientilor si partenerilor care in fiecare an sunt alaturi de noi si ne motiveaza sa fim mai buni de la an la an.

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top 3 in Romania.