Ce fac diferit agentiile PPC din SUA?

Salutare,

Google Romania a rasplatit performantele a trei agentii Google Ads de top, printre care si Today’s, oferindu-le oportunitatea de a participa la conferinta Google Partners All-Stars Summit, ce a avut loc la sediul Google din Mountain View, California. Am revenit cu idei proaspete pe care am dori sa le impartasim si cu tine.

De cand ne-am intors multi clienti si cunoscuti au intrebat: ce fac diferit companiile din Statele Unite in campaniile lor Google Ads? Este o intrebare interesanta la care putem raspunde punctand 3 idei cu care am ramas in urma conferintei:
1. Masurarea conversiilor offline
Ca sa poti face fata unei piete competitive este esential sa ai control asupra tuturor activitatilor pe care le fac clientii tai, atat online, cat si offline. Asta inseamna ca trebuie sa tii cont cate comenzi au venit telefonic sau cate comenzi au venit in magazinul fizic si sa folosesti si aceste date pentru a optimiza campaniile. Desigur, niciodata nu vei putea sti cu exactitate cate vanzari offline iti genereaza campania Google Ads. Dar secretul este sa stii care este raportul dintre vanzarile online si cele offline: spre exemplu, ca la o conversie online ai 2 conversii offline. Acest raport te ajuta sa calculezi mult mai bine profitabilitatea campaniilor si sa iei decizii strategice mai bune.
2. Folosirea profitului generat de campanii ca indicator principal de performanta
Un indicator foarte bun dupa care iti poti optimiza campaniile Google Ads este costul pe conversie, ca sa stii mereu ca vei genera o vanzare online la costuri profitabile. Insa urmatorul pas este sa optimizezi campaniile Google Ads nu dupa CPA (cost-pe-achizitie), ci dupa profit: deci obiectivul principal va fi sa cresti profitul, nu sa scazi CPA-ul. Pentru a putea face o astfel de optimizare, insa, trebuie sa stii toate datele problemei: deci inclusiv raportul dintre vanzarile online si cele offline.
3. Testare continua
Oamenii de marketing din State nu se tem de teste. Ei pornesc de la premisa ca testarea in marketing este primul pas spre crestere si orice buget de test este privit ca o investitie, nu ca o pierdere. Intr-adevar, testele pot duce la o scadere a profitului pe termen scurt sau la o crestere a costului pe conversie, dar odata ce ai un plan continuu de testare, pe termen lung poti descoperi practici care iti vor aduce profit de 2-3x mai mare.Dupa cum se poate observa, primele doua idei tin de practici specifice ale oamenilor de marketing, insa a treia tine de mentalitate.Ce ar fi de retinut: chiar daca in Statele Unite piata este mai mare si mai competitiva decat in Romania, nimic nu ne impiedica sa fim deschisi sa invatam si sa adaptam la situatia locala ceea ce ni se pare util.Te incurajam si pe tine sa testezi cat mai multe practici noi!jhjigMult succes, Marius
Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.