5 lucruri nefavorabile care se intampla intr-un cont Google AdWords cand nu mai este optimizat

shutterstock_749324921. Performanta anunturilor din campanii scade

ctr

Rata de click sau CTR-ul este un indicator care arata performanta anunturilor text, a targetarilor din Display, a cuvintelor cheie de pe Search. Il putem privi ca un indicator bun al relevantei. Cu cat un anunt este mai relevant pentru audienta targetata si cu cat targetarile sunt mai potrivite pentru obiectivul campaniei, cu atat oamenii care vad reclamele vor fi mai predispusi sa dea click pe ele. Deci cu atat rata de click va fi mai mare.

In momentul in care optimizarile dintr-un cont se opresc, rata de click incepe sa scada (linia albastra din grafic), semn ca anunturile nu mai sunt relevante si oamenii nu mai dau click pe ele. Graficul 1 arata scaderea relevantei si, prin urmare, a ratei de click in urma opririi optimizarilor.

Rata de click este un indicator care influenteaza puternic scorul de calitate/ Quality Score (la nivel de cuvinte cheie). Cu cat rata de click este mai buna, cu atat vei plati mai putin (cost pe click) pentru o pozitie mai buna in pagina de rezultate. Insa cu cat rata de click este mai mica, cu atat va fi necesar sa platesti mai multi bani ca sa mentii pozitia dorita.

Rata de click este mentinuta sau crescuta prin activitati specifice de optimizare cum ar fi: A/B testing, ajustari periodice la nivelul cuvintelor cheie (match types, excludere cuvinte cheie irelevante), prin organizarea si reorganizarea contului in campanii si ad group-uri in functie de performanta, prin excluderea site-urilor din Display irelevante pentru business-ul tau si lista poate continua.

2. Traficul scade

clicks

Atunci cand anunturile nu mai sunt relevante, ele primesc mai putine click-uri. Primind mai putine click-uri, traficul incepe sa intre intr-un trend descendent, un lucru nefavorabil. Graficul 2 arata cum in contul Google AdWords apare o scadere drastica a numarului de click-uri la doar cateva saptamani dupa ce optimizarile s-au oprit.

Prin optimizari periodice traficul ar trebui sa se pastreze la acelasi nivel sau chiar sa aiba o crestere. Optimizarile se pot concentra, in functie de obiectiv, pe adaugare de cuvinte cheie noi, adaugare de targetari noi in display, oprirea elementelor neperformante din toate campaniile si ad group-urilor, toate acestea avand un impact pozitiv asupra numarului de click-uri.

3. Numarul conversiilor scade

conv

Unul dintre cei mai importanti indicatori de performanta dintr-un cont Google AdWords este “Conversions” (numarul de conversii generate). Conversiile masoara o actiune relevanta pentru business, in functie de domeniul de activitate: – un magazin online va masura numarul de comenzi online, – un salon de cosmetica va masura numarul de programari, – o firma de web development va masura cererile de oferta primite samd. In momentul in care optimizarile dintr-un cont se opresc, numarul de conversii scade.

Mai mult chiar, pot aparea probleme in masurarea conversiilor, un lucru deloc benefic. Atunci cand nu sunt masurate conversiile, nu poti calcula ce impact au campaniile si cat de eficienta este investitia facuta. In exemplul din graficul 3, la cateva saptamani dupa oprirea optimizarilor conversiile scad (linia portocalie) si la un moment dat graficul portocaliu se intrerupe: semn ca nu mai sunt inregistrate conversiile. Fara o verificare periodica la toate nivelurile campaniei si optimizare, aceste probleme nu sunt sesizate.

4. Apar costuri inutile

Campania incepe sa acumuleze costuri inutile pentru ca reclamele tale se afiseaza pentru audiente care nu sunt in target pentru produsele/serviciile tale, pe site-uri irelevante sau pe cautari pe Google care nu iti aduc vanzari. Toate acestea se aduna si la final de luna vei vedea un cost pe conversie mult mai mare sau mai multe componente neprofitabile in campanie. Practic, investesti mai multi bani pentru aceleasi rezultate sau rezultate mai slabe. In acest exemplu, luat dintr-un cont Google auditat de Today’s, cuvintele cheie broad match au condus la afisarea anunturilor pe cautari irelevante care au adus 0 conversii (in acest caz vanzari). Cuvintele cheie marcate cu rosu au consumat in total  2504.97 RON fara a aduce nici macar o vanzare. Simpla identificare si eliminare la timp a acestor 4 cuvinte ar fi economisit o suma semnificativa de bani.

kw cu 0 conv

Pentru a pastra sau reduce costul pe conversie in contul Google AdWords trebuie facute constant optimizari precum: – ajustari de CPC (la nivel de cuvant cheie, device, ora, zona geografica, targetari, site-uri samd.) – A/B testing la nivel de targetari, anunturi text, bannere, extensii de anunt – excluderea constanta a cuvintelor cheie irelevante din Search – excluderea constanta a site-urilor si contextelor irelevante din Display – oprirea sau schimbarea elementelor neperformante din campanii – organizarea contului pe campanii si grupuri de anunturi in functie de performanta si lista poate continua.

5. Apar probleme tehnice care impiedica afisarea anunturilor

De exemplu, afisarea pe dispozitive mobile este extrem de importanta pentru multe business-uri. Daca nu exista o optimizare a campaniilor in functie de device, este posibil ca anunturile sa nu se mai afiseze corect pe mobil sau sa se afiseze pentru audiente care nu sunt interesate de achizitie.

Probleme de afisare pot aparea daca, de exemplu, ai scor de calitate prea slab, sumele CPC licitate sunt prea mici sau apar conflicte la nivel de cuvinte cheie (cuvinte care impiedica afisarea altora). qsUn alt exemplu de problema foarte des intalnita este dezaprobarea anunturilor. Update-urile nu apar doar la nivelul setarilor in AdWords, ci si la nivelul politicilor publicitare. Poti avea anunturi sau extensii care au functionat foarte bine in trecut, iar apoi sunt dezaprobate.

De asemenea, daca ai o campanie de Remarketing activa si apar probleme care nu sunt sesizate la nivelul codurilor instalate sau audientelor setate, campania de Remarketing se va opri.

Nota: Toate exemplele din acest articol sunt preluate din 4 conturi Google AdWords auditate de Today’s care nu prezentau in Change History activitati lunare de optimizare. Cuvintele cheie si denumirile campaniilor au fost ascunse pentru a nu divulga identitatea conturilor auditate.

Nu esti sigur daca campania ta are astfel de greseli care te pot costa sute de lei in fiecare luna? Ia legatura cu noi si un specialist certificat Google AdWords iti va face un audit complet al contului.

Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.