Notiuni de baza in Google AdWords

Scopul acestui articol este de a prezenta detaliile tehnice referitoare la Google AdWords si, implicit, terminologia specifica si de a arata cum puteti face ca aceste campanii AdWords sa fie cat mai eficiente.

Terminologie Google Adwords

Mai jos va va fi prezentata o lista cu termenii specifici folositi in cadrul campaniilor Google AdWords. Pentru a putea folosi programul Google AdWords este necesar sa cunoasteti acesti termeni pe indelete.

1. Cost per Click (CPC) Asa cum spune si denumirea, aceata este suma pe care o platiti de fiecare data cand cineva da click pe unul din anunturile dumneavoastra din campania Google AdWords. Folosirea de cuvinte-cheie diferite atrage la randul ei sume diferite de bani pe care trebuie sa le platiti, in functie de popularitatea acestora.

2. Impresii Acesta este numarul de afisari pe care il are un anunt din campania dumneavoastra Google AdWords cautat prin intermediul motorului de cautare Google. Anuntul dumneavoastra va aparea ori de cate ori prin Google va fi cautat un cuvant cheie prezent in anunt. Totusi aceasta aparitie nu este obligatorie deoarece depinde si de concurenta pe care o aveti in domeniu.

3. Click-uri Reprezinta numarul de click-uri pe care il primeste un anunt din campania dumneavoastra Google AdWords.

4. Rata click-urilor (click through rate sau CTR) Rata click-urilor este folosita pentru determinarea succesului si relevantei anunturilor. Aceasta rata este reprezentata de raportul dintre click-urile primite si aparitiile pe care le-au avut anunturile din campania dumneavoastra Google AdWords. Aceasta rata este foarte importanta. Cu cat se imbunatateste, cu atat campania va avansa, iar anunturile vor fi plasate mult mai bine pentru mai putini bani. In principiu, unul din scopurile esentiale intr-o campanie Google AdWords eficienta este de a va imbunatati permanent rata click-urilor si, implicit, calitatea campaniei promovate. Aceasta rata a click-urilor poate fi imbunatatita prin optimizarea anunturilor, prin plasarea si alegerea potrivita a cuvintelor-cheie si prin folosirea cat mai buna a acestor cuvinte in promovarea anunturilor din campanie.

5. Cost per Conversie Importanta acestui cost este la fel de mare ca a ratei click-urilor si se refera la suma pe care o platiti pentru promovarea unui anunt, raportata la suma pe care o castigati in urma promovarii. Cu cat suma castigata este mai mare, cu atat campania dumneavoastra Google Adwords merge mai bine.

6. Bugetul curent Bugetul curent reprezinta suma de bani pe care sunteti dispus sa o cheltuiti intr-o zi de promovare.