7 update-uri la Facebook despre care trebuie sa stii

Fie ca ati observat sau nu, Facebook a facut o multime de update-uri in ultima vreme si este important ca toata lumea sa fie la curent cu ele. Printre instrumentele imbunatatirile aduse acestei plarforme sunt incluse controlarea ad-urile pe care le vedem in Newsfeed, Video Ads, audiente custom pe baza comportamentului utilizatorilor pe website-ul vizitat si altele. Vom acoperi cele mai importante update-uri in acest articol:

1. Blocarea serviciilor de ad blocking

ad-blocked3-ss-1920-800x450Pentru a maximiza expunerea anunturilor de pe Facebook, reteaua de socializare a fost modificata astfel incat sa permita afisarea ad-urilor in newsfeed si in partea dreapta pe desktop. Ad Blocker Plus (care este plugin-ul cel mai popular) nu va mai putea fi folosit pe Facebook. Anuntul a fost facut recent:“Din moment ce oferim un control mai mare asupra ad-urilor vazute de utilizatori, o sa incepem sa afisam anunturi platite pe desktop si pentru oamenii care au software de blocare a acestora”.

2. Controleaza ce ad-uri vezi!

Ca parte din acelasi update Facebook a anuntat ca utilizatorii vor putea selecta ce interese sunt relevante pentru acestia. Sunt vesti foarte bune, deoarece aceste tipuri de targetari vor deveni tot mai relevante si anunturile vor ajunge la consumatori care vor avea o sansa mai mare sa devina clienti. De asemenea, oamenii vor avea sugestii de interese pe baza comportamentului pe Facebook.facebook-your-ad-preferences

3. Update-uri in Newsfeed

Pentru reducerea click-bait-ului (articole cu titluri care duc la un trafic mare prin inducerea in eroare a oamenilor cu titluri senzationaliste, Facebook a implementat un sistem prin care analizeaza comportamentului utilizatorilor in momentul in care interactioneaza cu ad-urile. Daca mai multe persoane intra pe site-ul promovat si apoi il parasesc imediat (fie se intorc pe pagina de Facebook, fie inchid browser-ul/tab-ul), atunci se va reduce simtitor reach-ul acelui anunt. De asemenea, au implementat un filtru in background care identifica titluri clickbait (spre exemplu “Nu o sa iti vina sa crezi cine a fost la spital!”, sau “Merele nu sunt bune pentru tine?”)De asmenea, newsfeed-ul va contine mai multe articole relevante pentru utilizatori in functie de interese, cum interactioneaza cu paginile de Facebook, daca dau share mai multor articole de la o singura persoana/personalitate, etc.

4. Un nou aspect al paginilor de Facebook

Odata cu noile update-uri, Facebook a modificat si aspectul paginilor, astfel incat poza de profil si cea de cover sa nu se mai intercaleze. Dea asemenea, pentru business-urile care utilizeaza butoane de call-to-action, modificarile au fost facute astfel incat acestea sa iasa in evidenta mai mult (dupa cum se poate vedea si in imaginea de mai jos).facebook-page-layout-update-700x408

5. Audiente customizate

Despre audientele customizate in functie de timpul petrecut pe site al utilizatorilor, vorbim aici de oamenii care sunt cei mai activi si au petrecut cel mai mult timp pe website, advertiserii spun ca sunt cei mai entuziasmati. Pana in luna august a acestui an, acest lucru a fost disponibil numai prin intermediul anunturilor API, insa acum toti agentii de publicitate au acces la ea prin intermediul interfetei Facebook Ads.Pentru aceste segmente de audienta, Facebook pune la dispozitie urmatoarele:
  • Time spent:  cat timp a petrecut un utilizator in cadrul unei actiuni pe site sau doar in cadrul unei vizite;
  • Dynamic date: mai multe date despre timpul petrecut pe site;
  • Aggregate values: suma totala pe care a cheltuit-o un utilizator pe site;
Puteti crea segmente de public bazate pe top 5%, 10% sau 25% din utilizatorii activi, de la 1 la 180 de zile.  

6. Noul Pixel Facebook

pixel facebookModificari va suferi si pixelul de tracking pus la dispozitie de Facebook pentru urmarirea conversiilor din campanii. Pentru a urmari mai bine comportamentul utilizatorilor in online, Facebook mai face o schimbare importanta. Actualul pixel va fi complet scos din uz la inceputul anului 2017 si inlocuit cu un Facebook Pixel, care inglobeaza toate nevoile de tracking ale unui business online. Asadar, pana la inceputul anului urmator, toti advertiserii ar trebui sa genereze un nou cod de Facebook si sa-l inlocuiasca pe cel existent. Noul pixel va oferi informatii atat despre conversii, cat si despre optimizare, remarketing.

7. Heatmap pentru video-uri

gacebook heatmapIn septembrie anul trecut, Facebook lansa video-urile la 360 de grade, pentru un numar limitat de utilizatori. De atunci si pana acum, au fost lansate in reteaua de socializare peste 250.000 de astfel de videoclipuri. Cum tot mai multi utilizatori au devenit interesati de aceasta experienta, reprezentantii Facebook s-au gandit sa revina asupra formatului, in luna august a acestui an, cu doua update-uri importante. Este vorba de un Ghid de partajare si un Heatmap. Ambele instrumente va ajuta sa evidentiati momentele cheie ale videoclipului, pentru a-l face mai atractiv pentru utilizatori. Heatmap-ul va fi disponibil doar pentru video-urile care au mai mult de 50.000 de vizualizari unice.Vrei sa afli mai multe informatii despre noile update-uri? Contacteaza-ne si vom discuta pe larg despre ele!
Distribuie acest articol!

About Teodor Alexandru

Teodor este PPC Specialist in echipa Today's, certificat Google AdWords si Google Analytics. I-a placut dintotdeauna advertising-ul online, este extrem de entuziasmat sa invete lucruri noi si ii place sa "share-uiasca" toate cunostintele sale cu cititorii.