Masurarea conversiilor telefonice din orice sursa de trafic

call-tracking

Campaniile de online marketing, fie ca este vorba de Google AdWords, Facebook, LinkedIn sau YouTube, vin cu un avantaj important pentru orice business: masurarea rezultatelor cu o precizie mare. Fiecare instrument folosit pentru gestionarea campaniilor de publicitate online pune la dispozitie rapoarte complexe, iar instrumente precum Google Analytics vin in completarea lor cu date suplimentare.

Ce beneficii are masurarea rezultatelor campaniilor de marketing online?

√ Ai un control mai mare asupra proceselor de optimizare √ Reduci costurileEconomisesti timpCresti numarul de vanzari generate din campaniile online √ Faci analize si iei decizii mai bune pentru brand-ul tau √ Cunosti mai multe despre comportamentul clientilor tai si poti optimiza astfel procesele interne ale companiei

Toate actiunile care au loc direct pe site-ul tau pot fi masurate. Poti vedea cate persoane au adaugat produse in cosul de cumparaturi, cate persoane au finalizat o comanda, cate persoane au completat formularul de cerere oferta samd. Insa daca interactiunile importante pentru tine se intampla offline, ele devin mai dificil de masurat si de atribuit unei anumite campanii online.

Acesta este cazul apelurilor telefonice, iar in foarte multe industrii clientii prefera de cele mai multe ori sa sune decat sa completeze un formular online sau sa comande. Cateva exemple pot fi: – Industria auto: potentialii clienti suna pentru a se programa la test drive – Cosmetica si sanatate: persoanele suna pentru a-si face o programare – Web design, Web development: prospectii suna pentru a cere o oferta si lista poate continua.

Din experienta Today’s in gestionarea a sute de conturi de publicitate din industrii diferite, estimam ca in medie 50-60% din comenzile sau cererile de oferta venite de pe un website sunt telefonice.

Totusi rapoartele dintr-o platforma tip Google Analytics nu includ informatii despre cati clienti sau prospecti te contacteaza telefonic din fiecare sursa de trafic. Google pune la dipsozitie un sistem de masurare a apelurilor telefonice generate de campanii, insa rapoartele sunt strict pentru campanii Google AdWords si ai nevoie de volume destul de mari de trafic ca sa masori corect. Insa cum poti masura cate comenzi telefonice primesti din Facebook, de exemplu, din LinkedIn sau din trafic organic? Cum poti compara sursele de trafic intre ele? Daca ivnvestesti bani si in offline (flyere, outdoor etc.) cum poti compara succesul online-ului vs. offline?

Pentru acest lucru exista insa instrumente dedicate prin care se pot masura conversiile telefonice venite din orice sursa de trafic online: instrumente de call tracking.

Cum functioneaza instrumentele de call tracking?

  1. Un potential client ajunge pe site-ul tau dintr-o anume sursa: a dat click pe un banner, a scris numele site-ului tau in browser, a dat click pe o reclama pe Facebook, a dat click pe un rezultat din Google samd.

  2. Odata ajuns pe site, potentialul client doreste sa te contacteze telefonic.

  3. Pe site gaseste un numar de telefon pe care il formeaza.

  4. Acest numar de telefon care apare pe site este un numar de redirectionare, setat din instrumentul de call tracking. Potentialul client formeaza un numar, iar apelul este directionat automat catre numarul de telefon al agentului de vanzari.

  5. In momentul in care se face redirectionarea apelului, sistemul de call tracking preia automat date despre apel: din ce sursa a venit, la ce ora a fost primit sau cat a durat.

call-tracking-work

Pentru a se putea face redirectionarea apelurilor este nevoie de setarea unor numere de redirectionare si instalarea unui cod Java Script pe site, in locul in care apare numarul de telefon actual. Codul Java Script permite ca numarul sa se schimbe in mod dinamic in functie de sursa din care traficul ajunge pe site-ul tau – oricare ar fi aceasta.

Iata un exemplu de pe pagina de contact http://www.todays-sem.ro/contact/

Fara call tracking activ:

p2

Cu call tracking activ

p1

In al doilea exemplu numarul colegului nostru de la Sales este schimbat in functie de sursa de trafic din care am ajuns pe site, in acest caz sursa era Google Adwords Search. Numarul „0312.29.47.49” este un numar „fictiv” care face un redirect catre numarul real.

Procesul este inregistrat automat in momentul finalizarii apelului si aflam date valoroase despre persoana care ne-a contactat cum ar fi:

  • Cum a ajuns clientul pe site?

  • Ce cuvant cheie a cautat pe Google?

  • Pe ce anunt text a dat click?

  • Cat timp a durat apelul?

  • Apelul a fost receptionat sau nu a primit niciun raspuns?

  • In ce zi si la ce ora a venit apelul?

ringostat call log

pie

Avantajele instrumentelor de call tracking

√ Masurarea cu exactitate a tuturor rezultatelor generate de campanie. Astfel, cand faci o evaluare a performantei unei campanii poti trage linie si sa stii sigur cate cereri de oferta ai primit, cate comenzi online au fost efectuate, ce impact au campaniile online in business-ul tau.

√ Reducere cu pana la 50% a cheltuielilor de publicitate: Stii exact ce cuvinte cheie, bannere sau site-uri nu iti aduc clienti si le poti exclude pt a reduce costurile

√ Stii exact cati clienti sunt generati de campaniile online si subcomponentele acestora

√ Stii exact cat te costa achizitia unui client nou si poti inregistra si valorile generate de acesta (CPA /ROI)

√ Spre deosebire de Call Metrics (rapoartele de la Google), instrumentele dedicate de call tracking masoara telefoanele venite din orice sursa, nu doar Google AdWords.

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.