Sa investesti bani sau nu in campanii LinkedIn?

blog-photo-linkedin-800x321In Romania si nu numai companiile au inceput sa investeasca bani si in reclame pe LinkedIn. Daca esti curios cum functioneaza sau daca se merita sa investesti o parte din buget pe acest canal iti recomandam sa citesti acest articol si sa il pastrezi pentru a-l discuta cu colegii tai.

Peste tot este catalogata ca fiind o retea de socializare relativ noua insa foarte putini stiu ca aceasta exista din 2002. Intr-adevar in topul retelelor de socializare din lume este relativ noua. Cu un numar de peste 259 de milioane de utilizatori este clasata pe locul 1 ca si retea de socializare profesionala.

Folosita in mod traditional pentru a gazdui CVuri sau pentru a facilita contactul intre companii si/sau intre angajatori si forta de munca a devenit o resursa valoroasa pentru cei ce ruleaza campanii de marketing online. Motivul este unul foarte simplu: are o rata de generare de leaduri foarte mare.

Cand iti construiesti strategia de promovare in aceasta retea trebuie sa ai in minte cum arata utilizatorul acestei retele si de ce o foloseste.

Cele mai des intalnite motive sunt urmatoarele (aici poti sa faci o comparatie si cu tine ca utilizatori LinkedIn):

  • Pastreaza legatura cu fostii sau actualii colegi de job
  • Urmaresc evolutia colegilor (fie de la joburi anterioare, fie din scoala)
  • Networking cu utilizatori din industrie
  • Se alatura diverselor grupuri pentru a primii stiri si a fi informati cu ce se intampla in diverse domenii
  • Isi cauta un job la o companie diferita
  • Urmaresc alte companii pentru a obtine noi informatii

Ce au in comun aceste activitati? Majoritatea nu sunt legate de o intentie de achizitie de bunuri sau servicii de aceea abordarea pe care trebuie sa o ai pe aceasta retea nu trebuie sa fie una de vanzare directa ci mai degraba de a atrage oamenii prin actiuni soft ce duc catre conversii (wallpapers, ebooks, prezentari, free trials etc.). Nu zicem ca nu poti genera conversii in ecommerce pe aceasta retea insa este cu siguranta mult mai provocator.

Cum functioneaza reclamele pe LinkedIn?

Principiul din spate este similar cu PPC-ul Google, Facebook etc. Iti setezi zona demografica si locatia, licitezi cat doresti sa platesti pe click si bugetul total alocat. De asemenea, LinkedIn pune la dispozitie posibilitatea de a plati pe numarul de afisari.

Rata de click difera in functie de tipul de ad setat si bineinteles de calitatea acestuia si cat este de relevant pentru audienta pe care o vizezi insa ca si referinta LinkedIn a transmis ca orice este peste 0.025% este o rata de click buna.

Insa dupa cum bine stim profitabilitatea este mai importanta fata de rata de click deci chiar daca rata de click este dubla nu conteaza daca nu generezi profit pentru afacerea ta.

Exista totusi o diferenta in modul de functionare deoarece pe acest canal spre deosebire de celelalte bugetul minim pe zi este 10$ si suma minima pe care trebuie sa o licitezi pentru a obtine un click este de 2$. De asemenea exista o taxa de activare a contului de advertiser in valoare de 4$.

Beneficii in a derula campanii pe LinkedIn

Principalul beneficiu in a folosii campani PPC LinkedIn se afla in noutatea acestei optiuni ceea ce inseamna ca ai un numar mult mai mic de advertiseri ce concureaza pentru “atentia publicului” implicit reclamele tale au o sansa mult mai mare de afisare catre acestia.

Optiunea de a-ti crea audienta folosind criterii bazate pe titlurile job-urilor, industrii, companii, marimea companiei, educatie si altele reprezinta un alt beneficiu in a seta campanii PPC LinkedIn. Intr-adevar Facebook a reintrodus aceste optiuni desi le eliminase pana de curand insa utilizatorii isi trec mai degraba titlul job-ului intr-o retea profesionala comparat cu o retea de socializare.

LinkedIn are cea mai mare rata de conversie a traficului generat pe site 2,27% (conform unui studio realizat de Hubspot pe un esantion de 5000 de companii). Ce inseamna asta? O rata mult mai mare de obtinere de potentiali clienti la un cost mai bun.

In concluzie, LinkedIn este reteaua pe care iti poti crea o campanie ce iti poate aduce lead-uri la un cost profitabil si se adreseaza unei audiente nisate comparativ cu alte metode de promovare in masa.

Daca vrei sa afli mai multe detalii despre cum poti crea campanii LinkedIn si cum te pot ajuta sa iti cresti business-ul, echipa Today’s iti sta la dispozitie.

Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.