Acum poti targeta 300.000 de romani prin Instagram Ads

instagram-ads-1024x535

In timpul prezentarilor de la Social Media Week, Londra toti invitatii ne vorbeau de Instagram ca fiind cea mai noua platforma de promovare pe social media. Cu peste 300 de milioane utilizatori activi in lume, Instagram este cea mai utilizata platforma, pe locul trei dupa Facebook (1.49 miliarde conturi active in al doilea trimestru din 2015) si Twitter (314 milioane utilizatori activi lunar). Potentialul pentru un branding de succes este mare.

wersm-instagram-sponsored-posts

Mai jos va voi prezenta un sumar al informatiilor campaniilor globale, ca mai apoi sa discutam despre potentialul din Romania.

La Nivel Global

– In perioada ianuarie 2014 – februarie 2015, cand promovarea pe aceasta patforma se afla in stadiul beta de testare, Instagram a avut la nivel global peste 400 de campanii cu brand-uri precum Disney, Electronic Arts, Gap, Ben and Jerry’s, Michael Kors and Taco Bell;

Promoted-photo

– Initial ad-urile erau disponibile doar in SUA, UK, Australia, Germania si Franta. Din septembrie 2015, Instagram Ads a fost lansat oficial pentru toate tarile (inclusiv Romania);

La inceputul anului in 2015 costurile minime pentru campanii erau urmatoarele: pentru a seta o campanie, bugetul care trebuia alocat in UK era de £50,000, pentru Germania si Franta bugetul minim era de €70,000, iar in SUA costa $200,000;

– Instagram functioneaza pe baza de CPM (costul per o mie de afisari) si se foloseste in principal ca un instrument de branding cu creatii proprii (ale brand-ului, ale unor parteneri, etc.);

– Indicatorii de performanta urmariti sunt de regula indicatori de tip “ad recall” (cei care isi amintesc de ad-urile brand-ului);

Estimari de cost (la nivel global): CPM intre 4$ si 13$ (difera foarte mult in functie de segmentul de audienta cu care se comunica si de competitorii activi din piata pe Instagram);

– Pentru reclamele video se calculeaza un CPV (cost pe view) care este de aproximativ 0.02$, un cost foarte competitiv, deci concureaza cu YouTube Ads;

– Comparativ cu Facebook Ads (unde plata se poate face atat in regim CPM cat si CPC – cost pe click), in momentul de fata, serviciul Instagram Ads poate ajunge sa fie si de 4-5 ori mai costisitor.

In Romania

Desi nu avem cifre exacte (pentru ca instrumentul a fost lansat recent) este posibil ca in Romania costul sa nu fie atat de mare intrucat nu exista multi advertiseri care concureaza pentru spatiile publicitare.

In Romania, numarul de persoane care foloseau activ Instagram-ul in august 2015 se ridica la aproximativ 320.000 si are potential de crestere, intrucat conturile de Instagram sunt unite cu cele Facebook.

Mai jos puteti vedea cum B.U. Romania isi anunta prezenta pe Instagram:

12002032_809327489187557_7665486866018623407_n

 Daca doriti sa aflati mai multe informatii despre acest nou instrument de promovare, va incurajam sa contactati un specialist de la Today’s.

About Teodor Alexandru

Teodor este PPC Specialist in echipa Today's, certificat Google AdWords si Google Analytics. I-a placut dintotdeauna advertising-ul online, este extrem de entuziasmat sa invete lucruri noi si ii place sa "share-uiasca" toate cunostintele sale cu cititorii.