Google AdWords Call Tracking: Masurarea conversiilor telefonice

unnamedMasurarea conversiilor venite prin telefon (numita si call tracking) este o functionalitate folosita cu succes de mai multi ani in tari precum Germania, Franta, UK sau SUA. Ea se refera la masurarea in campaniile de online marketing nu doar a rezultatelor care se vad direct online (de exemplu comenzi online, completari de formulare), ci si a celor venite prin telefon (comenzi telefonice, cereri de oferta telefonice, programari samd). Cercetarile realizate de Google arata ca 70% din cei care efectueaza cautari de pe dispozitive mobile contacteaza un business folosind extensia click to call disponibila in Google AdWords.

Extensia click to call se poate seta in campaniile Google Search fara niciun cost suplimentar. Pe Desktop apare ca un simplu numar de telefon afisat langa ad-ul text, iar pe mobil numarul de telefon se transforma intr-un buton de “call”. Iata un exemplu:

click to call

Multe persoane aleg sa sune pentru a achizitiona produsele sau serviciile unei companii folosind acest numar de telefon care apare langa anunt. Iar pentru o monitorizare si o optimizare eficienta a campaniilor Google devine necesara masurarea a mai mult decat simplul click, ci chiar si a numarului persoanelor care te contacteaza folosind numarul de telefon afisat langa reclame.

Call metrics sunt rapoarte avansate care permit, pe baza utilizarii unor numere de redirectionare de la Google, masurarea conversiilor telefonice.

Cum functioneaza numerele de redirectionare de la Google?

Atunci cand un utilizator face o cautare pe Google (de pe Desktop sau dispozitiv mobil), anuntului i se atribuie un numar unic de redirectionare de la Google, care va inlocui numarul de telefon obisnuit. Acest numar este echivalentul unui numar de telefon local fara taxe suplimentare. Pentru ca apelul este redirectionat prin acest numar de la Google, se pot obtine date statistice referitoare la apelurile telefonice primite.

Activarea numerelor de redirectionare este gratuita, plata fiind facuta in acelasi sistem de cost pe click (atunci cand utilizatorul da click pe anunt sau pe butonul de “Call”).

Setarile se fac din sectiunea Edit a extensiilor de apel (call extensions). Aici poti alege daca doresti sa folosesti un numar de redirectionare de la Google sau daca vrei sa afisezi propriul numar langa reclamele de pe Google Search.

De asemenea, poti alege daca vrei ca in rapoarte, in sectiunea Conversii, sa se masoare si aceste telefoane sau daca vrei sa le vezi in rapoarte separate pentru a nu le confunda.

call metrics

In rapoarte, conversiile telefonice apar in sectiunea Call Details din Dimensions si ofera informatii precum:

  • data la care a fost primit apelul (Start time)

  • durata in secunde a apelului (Duration)

  • status (arata daca apelul a fost receptionat sau pierdut: Missed / Receiv)

  • sursa apelului: Mobile (Click to call) sau Desktop (Manually Dialled)

  • grupul de anunt din campanie care a generat respectiva conversie telefonica (Ad Group)

  • Un raport referitor la conversiile telefonice care contine indicatorii prezentati mai sus arata astfel:call metrics 2

Un lucru important de retinut este ca numarul de redirectionare de la Google functioneaza doar in campaniile configurate in Google AdWords. Prin urmare, numarul de redirectionare de la Google nu poate fi utilizat pentru a masura apelurile primite direct din site-ul tau din alte campanii cum ar fi LinkedIn sau Facebook. Pentru a putea avea pus la punct un sistem de masurare complet care sa includa si aceste date este necesara folosirea unui instrument third party de masurare. Echipa Today’s lucreaza cu un astfel de partener, cu experienta pe piata din US, UK si Canada. Afla mai multe de aici.

Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.