Gmail Ads, unealta care te diferentiaza de competitie

gmail in promovarea online

Cu totii suntem interesati sa crestem afacerile pe care le punem pe picioare. Un pas important in acest sens este sa cunoastem toate instrumentele de promovare a serviciilor sau produselor pe care le vindem. Astfel, Google Display Network este o unealta perfecta pentru promovarea oricarui tip de afacere, mare sau mica, care iti ofera posibilitatea sa-si cresti vizibilitatea si publicul tinta.

Google Display Network targeteaza utilizatorii atunci cand navigheaza pe internet, pe diferite site-uri, in functie de interesele pe care acestia le arata. Ceea ce probabil nu stiai este ca Google poate ajunge la utilizatori prin reclame care apar chiar in locul in care ei se afla cel putin de 3 ori pe zi : pe email!

Cum? Prin Gmail Ads, o componenta a Google Display Network, capabila sa afiseze reclame pe Gmail.

Cum arata?

Ei bine, la inceput arata foarte mult ca un email. Se prezinta ca un teaser care apare in sectiunea “Promotii” , deasupra tuturor celorlalte mesaje din Inbox si poate fi deschis printr-un singur click.1

Teaser-ul consta intr-un titlu si o mica descriere. Scopul este de a-i face pe utilizatori sa dea click pe email-ul tau.

2

Daca fac asta, atunci reclama deschisa- numita expanded ad – poate lua diferite forme. Poti prezenta de la o singura imagine, pana la un catalog de produse sau o multitudine de promotii. Iti ofera posibilitatea sa o creezi cum iti doresti, deci e destul spatiu pentru a pune creativitatea in practica.

Gmail_ads_2

Gmail propune 5 sabloane de reclame:

1. Anunt Imagine – un banner care te trimite spre un landing page;

3

2. Șablon Gmail pentru o promotie       unica – o imagine mai mare, cu text       asociat si buton de call-to-action           customizabil;

4

3. Sablon Gmail multi-produs – prezinta mai multe imagini cu produse si cate un buton care trimite spre o pagina cu mai multe detalii despre fiecare produs;

5

4. Sablon Gmail pentru un catalog de produse/servicii- este asemanator cu sablonul multi-produs, dar care iti ofera posibilitatea sa adaugi o imagine evidentiata si text.

6

5. Sablon Gmail HTML personalizat.- acest sablon nu trebuie sa urmeze vreun tipar, si poate fi creat de un programator, in formatul pe care il doresti.

7

Pe cine targeteaza?

Targetul poate fi ales ca in cazul campaniilor de Display, in functie de interese, topicuri, critere demografice sau geografice.

Punctul forte al acestui tip de campanie e ca poti targeta in functie de domeniul de pe care utilizatorul a primit email-uri: poate fi domeniul competitorilor sau domeniul tau, deci ai celor abonati la newsletter.

Ce platesti?

Platesti atunci cand ad-ul este deschis, adica atunci cand utilizatorii “deschid email-ul” de la tine. Orice click ulterior, inclusiv cel care trimite spre site-ul tau, este gratuit.

Rezultatele?

Trebuie sa iei in considerare faptul ca este, inainte de toate, o campanie de display. Asta inseamna ca poti măsura rata de conversie si costul pe conversie si poti sti exact cati prospecti sau vanzari ai generat.

Concluzie

Gmail Ads e o unealta pe care trebuie sa o iei in considerare daca vrei sa te diferentiezi de competitorii tai. Avantajul sau sta in faptul ca nu este folosita de foarte multi advertiseri si ca poti ajunge la consumatorii la care ei nu ajung.

Distribuie acest articol!