Ce tip de Facebook Ad ar trebui sa folosesti?

facebook-ads-placeitFie ca esti curios sa afli ce tipuri de ad-uri (reclame) poti face pe Facebook sau esti interesat de ultimele noutati in setarea ad-urilor de Facebook ai gasit articolul ce te va ajuta sa iti alegi tipurile de Facebook Ads potrivite nevoilor tale.Inainte de a incepe orice campanie de promovare in Facebook un pas esential il reprezinta cunoasterea tuturor tipurilor de ad-uri.De-a lungul timpului Facebook a lucrat cu atentie si a ajustat modul in care se face advertising pe acest canal punand la dispozitia utilizatorilor solutii ce se plieaza usor pe diverse nevoi de promovare. Mai exact: indiferent de obiectivul campaniei tale exista un tip de ad ce se potriveste.Cand alegi un tip de ad principalele puncte de care trebuie sa tii cont sunt:
  1. Care e obiectivul campaniei tale (obtinere de trafic, vanzari, prospecti etc.)?
  2. Ce Click-Through-Rate are in medie acel tip de ad? Abreviat CTR inseamna cat la suta din cei din cei ce ti-au vazut reclamele au dat click pe reclama ta.
  3. Ce buget ai la dispozitie?
Vom prezenta in urmatoarele paragrafe diferitele tipuri de ad-uri clasificate sub umbrela obiectivului de campanie ce poate fi atins prin folosirea lor.Obiectiv: Trafic si Leads pentru website-ul tauDaca urmaresti sa aduci trafic si prospecti pe website-ul tau urmatoarele 3 tipuri de ad-uri se potrivesc de minune:1. Domain adUnde se afiseaza: coloana din dreaptadomain adAcest tip de ad este cel mai simplu. Se afiseaza numai pe coloana din dreapta deci nu poate fi afisat pe mobil. Poti alege un titlu, o scurta descriere si URL-ul ce vrei sa se afiseze. Este un tip de ad ce are un CTR (click-through-rate) foarte mic comparativ cu multe alte tipuri insa costurile sunt in general reduse, fiind ideale pentru bugete mici.2. Page post linkUnde se afiseaza: coloana din dreapta, newsfeed, mobilpage-post-link-ad-desktopCel mai folosit tip de ad numit de asemenea si Newsfeed Ads este ideal daca vrei sa iti promovezi website-ul.Principalul beneficiul il reprezinta posibilitatea de a folosi imagini de dimensiuni mari ce vor atrage cu siguranta atentia utilizatorilor. Pe langa titlu ce se va afisa pe imaginea folosita (in newsfeed) poti adauga un text pentru postarea ta si un link description ce te va ajuta sa iti prezinti mai bine oferta.Acest tip de ad are o performanta excelenta si are ca beneficiu secundar colectarea de like-uri pentru pagina ta.Multi-productUnde se afiseaza: newsfeed (desktop si mobil)10734306_669826209797788_509308102_nIn iunie 2014 si de curand disponibil si in Romania, Facebook a lansat un nou tip de ad numit Multi-Product ce este extrem de folositor advertiserilor din e-commerce. Acest format de ad iti permite sa promovezi in acelasi ad mai multe produse de pe website-ul tau.Noul tip de ad, disponibil numai pe newsfeed (atat pe desktop cat si pe mobil), este asemanator cu page post link prezentat anterior. Se deosebeste prin posibilitatea de a adauga link-uri diferite in functie de imagine. Intr-un ad iti incap trei imagini fiecare cu link si titlu individual. Acest tip de ad are o probabilitate mult mai crescuta de a primii click-uri.Cand realizati un filmulet nu trebuie sa va intrebati: “Ar fi oamenii interesati sa vada asta?” ci “Ar fi oamenii interesati sa vada asta si le-ar da share si prietenilor lor?”Obiectiv: Like-uri si Engagement pentru pagina taPostarile de pe pagina ta ajung organic in medie la 2-6% din cei ce ti-au dat like la pagina. Prin promovarea postarilor ai la dispozitie o metoda prin care te asiguri ca mesajul a ajuns la audienta ta de interes.Daca iti doresti sa cresti numarul de like-uri pentru pagina sau reach-ul pe care il au postarile tale atunci urmatoarele 4 tipuri se potrivesc:
  1. Page like
Unde se afiseaza: coloana din dreapta, newsfeed, mobillike micmobile feed likeEste alegerea perfecta daca vizezi cresterea numarului de like-uri pentru pagina ta. Se afiseaza in toate spatiile unde se pot gasi reclame Facebook cu un call-to-action vizibil (buton de “Like page”).Cel mai important aspect il reprezinta imaginea aleasa. Aceasta trebuie sa te reprezinte si sa iti atraga audienta potrivita. Tine minte ca intr-o campanie de strangere de like-uri te intereseaza sa strangi like-uri relevante nu ieftine.

like feed

  1. Page post photo
Unde se afiseaza: coloana din dreapta, newsfeed, mobilpage post photoVrei sa iti tii fanii aproape? Acest tip de ad iti ofera spatiul de care ai nevoie pentru a comunica cu ei.Alege o imagine atractiva pentru audienta ta si asteapta-te la multe comentarii, share-uri si like-uri.Poti, de asemenea, sa atasezi si un link in descrierea pozei insa nu trebuie sa te astepti la prea mult trafic pe link-ul respectiv.
  1. Page post video
Unde se afiseaza: coloana din dreapta, newsfeed, mobilpost page videoAdvertisingul video prinde incet incet teren pe Facebook si iti poate aduce cu usurinta engagement paginii tale. Efortul investit in a produce un videoclip cu imaginea la o calitate mare este de cele mai multe ori prea mare de aceea acest tip de ad se preteaza pentru companii mari. Asta nu inseamna ca firmele mici nu ar avea de castigat daca ar folosi un astfel de ad. Important este sa aiba o strategie smart.
  1. Page post text
Unde se afiseaza: coloana din dreapta, newsfeed, mobilpage post textAcest tip de ad se axeaza strict pe a crea engagement pentru pagina. Cand alegi acest tip de ad trebuie sa te astepti la un engagement mult mai slab comparativ cu page post photo. Imaginile au o performanta mai mare.Obiectiv: Promovarea aplicatiilor mobile sau desktopDe cand si-au lansat propria aplicatie, Facebook a devenit un jucator principal in industria de mobile advertising.Mobile apps install iti ofera oportunitatea de a-ti aduce mai multi utilizatori pentru aplicatia ta mobila atat pe iOS cat si pe Android.
  1. Mobile app
Unde se afiseaza: newsfeed mobilmobile app adReprezinta solutia ideala in a strange cat mai multe instalari noi ale aplicatiei tale. Este afisata numai in newsfeed-ul telefoanelor mobile. In momentul in care utilizatorii vor face click pe butonul de call-to-action “Install” App Store-ul li se va deschide automat si isi vor putea instala aplicatia. Ca si tip de reclama are o rata de conversie ridicata.Cand iti faci setarile pentru acest tip de ad poti sa alegi si versiunea de Andorid/iOS pe care userul ar trebui sa o aiba pentru a i se afisa reclama ta. Alte filtre disponibile pentru acest tip de ad iti permit sa alegi daca vrei sa ajungi la utilizatori de tableta si/sau smartphone sau daca utilizatorii tai ar trebui sa fie conectati la Wi-fi.
  1. Desktop app
Unde se afiseaza: newsfeed, coloana din dreaptadesktop-app-adAcest tip de ad este relativ nou isi iti ofera oportunitatea de a aduce noi utilizatori pentru aplicatia ta de Facebook.Facebook Apps nu pot fi folosite pe mobil asa ca promovarea acestora se poate face numai in newsfeed-ul si coloana din dreapta a utilizatorilor de desktop.Dupa cum puteti vedea in screenshot rating-ul aplicatiei si numarul de utilizatori este vizibil sub poza asa ca inainte de a face o astfel de campanie asigura-te ca ai cel putin un scor bun.Obiectiv: Vizitatori pentru magazinul tau sau evenimentePentru a atrage participanti la evenimentele tale sau vizitatori in magazinul/restaurantul tau fizic iti prezentam doua metode ce au dovedit ca aduc rezultate daca sunt setate corespunzator si vizeaza audienta relevanta pentru business-ul tau:
  1. Event
Unde se afiseaza: coloana din dreapta, newsfeed desktop si mobil Event Ad - News FeedReprezinta o metoda fantastica pentru organizatorii de evenimente in a atrage cat mai multi participanti. Daca iti doresti sa iti maresti vizibilitatea evenimentului foloseste aceasta optiune.Tinand cont de tipul si dimensiunea evenimentului este indicat sa iti limitezi raza de promovare la orasul sau regiunea in care are loc acesta.
  1. Offer
Unde se afiseaza: coloana din dreapta, newsfeed desktop si mobilfacebook-offer-ad-new-layoutPentru a putea seta un astfel de ad ai nevoie de minim 50 de like-uri pentru pagina ta. Se potriveste daca vrei sa iti atragi oameni in magazinul tau fizic.In momentul in care un utilizator face click pe butonul de “Get offer” vor primi un email automat ce contine detalii legate de oferta ta.

In concluzie, Facebook ofera o varietate mare atunci cand vine vorba de ad-uri. Aceste ad-uri raspund si se plieaza pe orice nevoie si obiective ai putea sa ai.

Recomandam sa testati cat mai multe variante astfel incat sa puteti gasi varianta cea mai eficienta in termen de profitabilitate.

Daca vrei sa afli mai multe detalii despre cum poti crea Facebook ads si cum te pot ajuta sa iti cresti business-ul, echipa Today’s te poate ajuta.

Distribuie acest articol!

About Teodor Alexandru

Teodor este PPC Specialist in echipa Today's, certificat Google AdWords si Google Analytics. I-a placut dintotdeauna advertising-ul online, este extrem de entuziasmat sa invete lucruri noi si ii place sa "share-uiasca" toate cunostintele sale cu cititorii.