Despre evolutia si maturizarea campaniilor Google AdWords

evolutionDeseori clientii Today’s ne intreaba “Cand vom vedea rezultatele campaniei AdWords?” sau “Cate vanzari vom avea in 6 luni?”. Aceste intrebari si posibilele neclaritati asociate lor am observat, de-a lungul timpului, ca izvorasc de cele mai multe ori din doua surse principale:

1. O confuzie care apare deseori intre SEO si AdWords (procesele de optimizare si timpul necesar pentru a vedea rezultatele fiind foarte diferite la cele doua). O confuzie, de altfel, foarte usor de facut pentru ca ambele se refera la activitati de promovare pe un motor de cautare. Am tratat diferenta dintre cele doua intr-un alt articol de pe blog pe care il poti citi aici: http://www.todays-sem.ro/seo-vs-adwords-daramarea-unor-mituri.html

2. Faptul ca Google prezinta AdWords ca un produs care aduce rapid rezultate vizibile si masurabile, care poate fi folosit de orice business si care iti permite sa pornesti usor activitatile de promovare.Screen Shot 2015-04-15 at 15.48.14

Dar termenii “usor” si “rapid” din aceasta ecuatie sunt de clarificat. Pe scurt: AdWords este mai rapid  in livrarea rezultatelor decat alte metode de publicitate si mai usor de pornit, dar necesita timp si efort de optimizare continua ca sa ajungi la cele mai bune rezultate.

Prin urmare, iata cateva dintre cele mai intalnite intrebari venite de la clienti, in legatura cu aceasta discutie, si raspunsurile lor.

In cat timp incepi sa vezi rezultatele campaniei Google AdWords?

Raspunsul aici pleaca de la ce inseamna pentru tine “rezultate”. Daca prin rezultate ne referim la traficul pe site (clicks) sau afisari ale mesajelor de brand (impressions), raspunsul este: vei vedea rezultatele inca din prima zi de campanie.

Daca prin rezultate ne referim la vanzari online sau lead-uri generate de campanie (conversii), raspunsul se complica: rezultatele asteptate pot veni dupa cateva luni bune de campanie.

De ce poate dura chiar si cateva luni sa ajung la rezultatele dorite?

Ca sa performeze la potentialul lor maxim, campaniile Google AdWords au nevoie de timp ca sa acumuleze istoric si de optimizari pentru a creste performanta. Optimizarile au nevoie de istoric, iar istoricul se obtine, ei bine…. in timp. 🙂

Activitatile de optimizare prin care trece un cont Google AdWords sunt efectuate:

1. atat de catre un factor uman – un specialist PPC care configureaza campaniile, verifica setarile, elimina componentele neproftabile, creeaza anunturi noi, deruleaza proiecte de A/B testing samd.

2. cat si de catre sistemul Google AdWords – anumite setari au la baza algoritmi care se folosesc de istoricul contului. Este vorba pana la urma de date statistice, iar sistemul are nevoie de un esantion reprezentativ. AdWords pune la dispozitie o multitudine de astfel de setari care pot fi incorporate in optimizarile unui cont: enhanced CPC, conversion optimizer, display optimizier samd.

Ca sa poata lua decizii fundamentate, atat specialistul PPC, cat si algoritmii Google au nevoie de istoric si de constanta in campanii. In functie de cat istoric acumuleaza campaniile in fiecare zi (trafic, afisari, conversii samd) timpul pentru a vedea rezultatele poate fi mai scurt sau mai lung.

Un exemplu concret: Compania A care investeste 70 lei/zi va avea, sa zicem, 100 click-uri pe zi din campanie (luand un cost pe click de 0.7 lei). O alta companie B care investeste 700 lei/zi va avea 1.000 click-uri pe zi. Cei doi vor acumula in perioade de timp diferite istoricul necesar, primul mai greu, cel de-al doilea mai rapid pentru ca ajunge mult mai rapid la “esantionul reprezentativ”.

Cum se vede evolutia unui cont Google AdWords?

Iata cateva grafice din conturile gestionate de Today’s care arata cum evolueaza in timp performanta unor campanii Google AdWords, pe masura ce sunt facute optimizari. Exemplele sunt luate din conturi cu bugete diferite care activeaza in industrii diferite.

Exemplul 1: Numarul conversiilor creste semnificativ si costul pe conversie scade in decursul a 5 luni de campanie.

ex1

Exemplul 2: Costul pe conversie scade si se stabilizeaza in decursul a 7 luni. In prima perioada graficul portocaliu arata un cost pe conversie foarte mare care scade pe masura ce sunt facute optimizari. Dupa un timp se stabilizeaza.ex2

Exemplul 3: Graficul arata evolutia in 9 luni a unui cont din e-commerceex3

Exemplul 4: graficul arata evolutia unui cont pe o perioada de 1 an si 3 luni. In acest caz costurile pe conversie au fost foarte mari in primele 4 luni, campania ajungand la maturitate dupa 6 luni de optimizari. De atunci ea livreaza in mod constant aceleasi rezultate bune.

ex6

Exemplul 5: Graficul ne arata cum in prima luna conversiile au venit sporadic si traficul era scazut. De la o luna la alta traficul creste, la fel si numarul conversiilor (in acest caz lead-uri).ex4

Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.