Cum sa faci bani din AdWords cheltuind mai putin

Recent am citit un articol foarte interesant al carui titlu anunta “Cum sa faci bani din Google Ads cheltuind mai putin” (How to make money in Google Ads by spending less). Ideea pare putin paradoxala si termenii contradictorii, nu?Totusi articolul atrage atentia cu privire la un aspect extrem de important pe care nu multa lume il constientizeaza: faptul ca o pozitie mai buna pe motorul de cautare NU iti aduce mai multi clienti/mai multi prospecti. Pozitia la cautare nu influenteaza in niciun fel numarul de conversii din cont si acest lucru ne-a fost dovedit de nenumarate ori si in campaniile gestionate de noi din multiple industrii.Uite un exemplu luat chiar astazi dintr-o campanie (cu date pe ultimele 14 zile):exemplu poz vs conv rateChiar daca avem pozitia media 3.9 (deci de cele mai multe ori ne afisam pe pozitia 4), ad group-ul “Espressor” converteste cu 10€/conversie si are o arata de conversie de 1.27%.

O pozitie mai buna pe Google inseamna mai multe click-uri NU mai multe conversii.

Sa ne uitam putin la acest heatmap:

Google1

El ne arata care este distributia click-urilor in functie de pozitia pe care un anunt o are pe Google. Nu este deloc contra-intuitiv ca primele 3-4 pozitii sa atraga cel mai mare interes.Dar acest interes nu este egal cu performanta. Interesul se poate concretiza in mai multe click-uri (deci mai mult trafic, mai multi unici pe zi) si un CTR mai bun (primele pozitii pot avea si CTR de peste 20%). Insa performanta, din punct de vedere business, se masoara conform indicatorilor numar de conversii si cost pe conversie (cati clienti/prospecti generez din Google Ads si cat ma costa ca sa generez un client/prospect din Google Ads).

Deci, cum putem sa castigam mai mult din Google Ads cheltuind mai putin?

Avem doua raspunsuri:

1. Micsoram CPC-urile si targetam pozitii mai joase.

Sa luam un exemplu concret. Sa presupunem ca vindem pantofi de dama si ne promovam pe cuvantul cheie “pantofi de dama”. CPC-ul mediu pentru acest cuvant este de 1.3 RON pentru pozitia 1-2, el atrage in medie 13 conversii pe zi si are o rata de conversie de 1%.Acest lucru inseamna ca avem in medie 1300 click-uri pe zi pe care platim in total 1300 x 1,3 = 1690 RON. Deci generarea unei vanzari ma costa 1690 : 13  = 130 RON.Daca micsoram CPC-ul pentru acest cuvant cheie, rata de covnersie se pastreaza (1%), dar vom plati, sa zicem, 0.90 RON pe click si vom avea pozitia medie 3-4. Deci in loc de 1690 acum cheltuiesc 1300 x 0.9 = 1170 RON si costul pe conversie este acum de 90 RON. Vezi ce s-a intamplat? Acum castig 40 Ron la fiecare vanzare facuta si in acelasi timp cheltuiesc mai putin.

2. Targetam cuvinte-cheie long tail.

Cuvintele cheie long tail aduc mult mai putin trafic dar au rate de conversie de conversie mult mai bune decat cuvintele cheie generale. Mai jos poti vedea diferenta dintre rata de conversie a unui cuvant cheie general “televizor lg” si unul specific, dupa serie “televizor 3d led lg 107 cm full hd 42la6130”:long tail conv rate tv lg kwCuvintele cheie long tail au competitie mult mai mica, CPC-urile sunt mult mai joase si aduc mult mai multe vanzari.Te incurajam sa incerci si tu aceste practici ca sa te convingi. Tine minte: o pozitie mai joasa pe search iti poate aduce performante mult mai bune.  
Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.