Google AdWords Advanced: Dynamic Search Ads Case Study

dsaDaca ai un magazin online cu sute sau poate mii de produse, cu stocuri si oferte care se schimba des, stii cat timp ai consuma ca sa faci manual ad group-uri, cuvinte cheie si anunturi text pentru fiecare produs in parte. Dar mai stii si un alt lucru: ca persoanele cu intentie mare de achizitie vor cauta foarte specific pe Google produsul pe care si-l doresc si ai nevoie de aceste cuvinte cheie “long tail” in campanii.

Dynamic Search Ads (DSA) este metoda cea mai buna pentru a gestiona campanii pentru magazinele online, metoda care vine cu o solutie la aceasta provocare.

Ce este DSA si cum functioneaza?

Anunturile dintr-o campanie Dynamic Search Ads se genereaza in mod dinamic si fac legatura dintre cautarea efectuata de un utilizator pe Google Search si continutul website-ului tau. Aceste anunturi se genereaza automat, nu este nevoie sa alegi o lista de cuvinte cheie. Anuntul se va afisa pentru cautari considerate relevante de sistemul Google.

1

Un exemplu:

Daca ai o librarie online si ai setat Dynamic Search Ads, anunturile din aceasta campanie se vor afisa pentru o gama larga de cautari care au legatura cu continutului site-ului tau: “carti ieftine”, “librarie online”, “oferta carti online”, “haruki murakami padurea norvegiana”, “cartile game of thrones la reducere” etc.

Avantajele folosirii Dynamic Search Ads

1. Relevanta mare pentru utilizator: utilizatorul vede un ad exact cu ceea ce a cautat, ceea ce inseamna ca ratele de conversie vor fi mai mari.
2. Afisezi anunturi pentru o multitudine de cautari relevante
3. Afisezi anunturi la cautari extrem de specifice (cum ar fi codul de produs, denumirea intreaga a produsului sau denumirea produsului si specificatii tehnice) ceea ce iti va aduce mai multe vanzari la un cost pe achizitie mic.
4. Sistemul nu mai afiseaza anunturi daca produsele nu mai sunt pe site. Deci vei economisi banii cheltuiti pe afisarea ad-urilor pentru produse care nu sunt in stoc.
5. Poti vedea exact ce cuvinte cheie ti-au adus vanzari, poti exclude cuvinte cheie (sa alegi sa nu te afisezi la anumite cautari irelevante), poti gestiona sumele CPC si poti face orice tip de setare de afisare, CPC etc.
6. Descoperi oportunitati noi de promovare: poti descoperi cuvinte cheie care iti aduc o multime de clienti la costuri bune si pe care poate nu te-ai fi gandit sa le adaugi manual in campania de Search. Acest lucru devine extrem de util mai ales atunci cand gestionezi campanii in alte tari, a caror limba locala nu o cunosti la perfectie. Poti descoperi sinonime sau alte moduri in care oamenii denumesc produsele / serviciile tale.

Provocarile campaniilor Dynamic Search Ads

Natura dinamica a acestor tipuri de anunturi vine, totusi, cu o serie de provocari ale ei. Campania este mai “pretentioasa”, mai dificil de intretinut si de optimizat pentru performanta, pentru ca nu poti controla 100% de la inceput ce tip de mesaj se afiseaza la ce cautare. Astfel, daca nu o monitorizezi constant, poti descoperi ca te afisezi pentru cautari prea generale care au si alta semnificatie sau pentru cautari care nu exprima intentie de achizitie. Ca sa revin la exemplul cu magazinul online de carti, o cautare generala tip “game of thrones” se poate referi si la serial, la joc etc. si sa nu fie neaparat exprimarea unei intentii de a achizitiona cartile.

Iata o parte din provocarile optimizarii unei astfel de campanii:

  1. Structura URL-urilor, a paginilor de titlu (Page Title) si a categoriilor de pe site trebuie sa fie optimizate pentru ca ad-urile DSA sa se afiseze corect (trebuie sa existe o consistenta intre site si campanie).

  2. Campania DSA trebuie updatata periodic cu un portofoliu cat mai larg de cuvinte cheie negative, ca sa reduci costurile si sa cresti ratele de conversie.

  3. O setare incorecta a Ad Target-urilor poate duce la o afisare incorecta sau la nefunctionarea campaniei.

  4. Trebuie sa existe categorii cat mai variate de produse pe site, care sa se apropie de cautarile efectuate de utilizatori, de ariile de interes specifice industriei.

  5. Campaniile Dynamic Search Ads trebuie optimizate constant perioade lungi de timp, iar cele mai bune rezulatate vin dupa cateva luni de activitate (timp in care aduna istoric si sunt facute optimizari).

DOMO: Dynamic Search Ads – Studiu de caz

Iata un exemplu concret referitor la functionarea campaniilor Dynamic Search Ads si la afisarea anunturilor pentru cautari relevante pe search.

Pas1: am cautat pe Google “Samsung rs61781gdsl” (o cautare specifica, pentru produs anume: un frigider side by side de la samsung).
Pas2: Pe Google Search gasesesc anuntul Domo din campania Dynamic Search Ads care imi arata ceea ce am cautat.
Pas3: La click pe anunt ajung intr-o pagina (landing page) care imi arata exact produsul pe care l-am cautat.

domo dsa2

Graficul de mai jos arata evolutia din decursul a 9 luni a campaniei Dynamic Search Ads din contul Domo.ro.

dsa domo

Linia albastra arata cum, pe masura ce optimizarile au fost facute costul pe conversie a scazut din ce in ce mai mult, iar linia portocalie arata cum volumul de vanzari a crescut in aceasta campanie, fara sa fie necesara o investitie mai mare de buget. In toata aceasta perioada investitia in campania DSA a ramas aceeasi.

O traducere in cifre a acestui grafic care arata cresterea performantei campaniei DSA este: o scadere de 6x a costului pe conversie, generand in acelasi timp de 2x mai multe conversii.

Daca vrei sa afli mai multe despre rezultatele clientilor Today’s, poti citi mai multe studii de caz aici.

Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.