Studiu de caz: Google Adwords avansat – Anunțuri dinamice de căutare pentru DOMO

-6x

CPC

2x

Conversii

Logo-domo-AN

DOMO este unul dintre cei mai mari jucători de pe piața electro-IT din România, iar magazinul lor online prezintă sute, dacă nu mii de produse și oferte care se schimbă frecvent. Aceasta implică munca minuțioasă de a crea manual grupuri de anunțuri, cuvinte cheie și anunțuri text pentru fiecare produs.

Clienții cu o intenție mare de a cumpăra vor efectua căutări specifice pe Google pentru produsul pe care îl caută – ceva care necesită cuvinte cheie lungi în campanii.

Logo-domo-AN

Cerința: Gestionarea eficientă a campaniilor online DOMO și creșterea vânzărilor

DOMO ne-a abordat în timp ce se străduiau să își gestioneze eficient numărul mare de produse online, rezultând cifre de vânzări de care nu erau mulțumiți. 

Clienții cu o intenție mare de a cumpăra vor efectua căutări specifice pe Google pentru produsul pe care îl caută – ceva care necesită cuvinte cheie lungi în campanii.

Captură de ecran a campaniei

Cerința: Gestionarea eficientă a campaniilor online DOMO și creșterea vânzărilor

DOMO ne-a abordat în timp ce se străduiau să își gestioneze eficient numărul mare de produse online, rezultând cifre de vânzări de care nu erau mulțumiți.

Avantajele anunțurilor dinamice afișate în Rețeaua de căutare

  • Relevanță ridicată pentru utilizator: este afișat un anunț pentru exact ceea ce caută, rezultând o rată de conversie mai mare.
  • Anunțurile sunt afișate pentru o varietate de căutări relevante diferite.
  • Anunțuri așa cum sunt afișate pentru căutări foarte specifice (cum ar fi codul produsului, numele complet al produsului sau numele produsului și specificațiile tehnice), care aduc mai multe vânzări la un cost mic de cumpărare.
  • Reclamele pentru produse care nu sunt în stoc pe site-ul dvs. nu mai sunt afișate. Acest lucru înseamnă în cele din urmă că nicio cheltuială publicitară nu este irosită.
  • Puteți vedea exact ce cuvinte cheie aduc vânzări, permițându-vă să excludeți cuvintele cheie irelevante.
  • Este posibil să descoperiți noi oportunități de a vă face publicitate magazinului, identificând noi cuvinte cheie (pe care poate nu v-ați gândit să le adăugați manual) pentru a atrage clienți la un cost redus. Acest lucru este extrem de util, mai ales atunci când gestionați campanii în alte țări a căror limbă locală nu o cunoașteți perfect, deoarece puteți descoperi sinonime și alte moduri prin care oamenii vă caută produsele/serviciile.

Provocările campaniilor de anunțuri dinamice afișate în Rețeaua de căutare

Natura dinamică a acestor tipuri de reclame vine însă cu o serie de provocări. Campania este mai „pretențioasă” și mai dificil de optimizat performanța reclamelor. Nu puteți controla 100% ce tip de mesaj este afișat pe ce căutare.

Prin urmare, dacă nu îl monitorizați în mod constant, este posibil să descoperiți că apăreți în căutări prea generale sau pentru cele care nu exprimă intenția de a cumpăra.

Revenind la exemplul magazinului de cărți online, o căutare generală pentru „game of thrones” se poate referi și la seriale TV, joc și nu exprima neapărat intenția de a cumpăra cărți.

Alte provocări ale optimizării campaniilor dinamice de căutare includ:

  • Structura URL-urilor, titlul paginii și categoriile de pe site trebuie optimizate pentru ca reclamele DSA să se afișeze corect (trebuie să existe consistență între site și campanie).
  • Campania DSA trebuie actualizată în mod regulat cu un portofoliu mai larg de cuvinte cheie negative pentru a reduce costurile și a crește ratele de conversie.
  • O setare incorectă a direcționării anunțului poate duce la o funcționare incorectă a afișajului sau a campaniei.
  • Pe site trebuie să existe cât mai multe categorii de produse, care să fie mai apropiate de căutările efectuate de utilizatori.
  • Campaniile de anunțuri dinamice afișate în Rețeaua de căutare trebuie să fie optimizate constant pe perioade lungi de timp, iar cele mai bune rezultate vin după câteva luni de activitate (după ce au fost strânse suficiente date).

Exemplu de anunțuri dinamice în căutarea magazinului electronic Domo

Iată un exemplu despre cum funcționează campaniile de anunțuri dinamice afișate în Rețeaua de căutare și despre cum să afișați anunțuri relevante în Rețeaua de căutare.

Custom ImageCustom Image
Căutăm pe Google...

... ``Samsung rs61781gdsl`` (o căutare specifică pentru un anumit produs: un frigider de la Samsung).

Custom ImageCustom Image
Putem vedea pe Google Search...

... anunțul DOMO, din campania Dynamic Search Ads, care ne arată ce căutăm.

Custom ImageCustom Image
Făcând clic pe anunț ajungem la...

... o pagina de destinație care ne arată exact produsul pe care îl căutăm.

Captură de ecran a campaniei

Tabelul de mai jos prezintă evoluția pe parcursul a nouă luni a campaniilor de anunțuri dinamice afișate în rețeaua de căutare din contul Domo.ro.

Captură de ecran a campaniei

Linia albastră arată cum costul pe conversie a scăzut din ce în ce mai mult (cu aproximativ 34% în total) pe măsură ce optimizările au fost implementate. Linia portocalie arată cum volumul vânzărilor a crescut în această campanie fără a fi nevoie de o investiție bugetară mai mare.

În toată această perioadă, investiția în campania DSA a rămas aceeași. Putem observa o scădere de 6 ori a costului pe conversie dar și de 2 ori mai multe conversii.

Certificările Agenției

Custom Image
Google Premier Partner

Custom Image
Convert Agency Certified

Custom Image
ETarget Certified

Certificările Echipei

Custom Image
Google Ads Fundamentals Certified

Custom Image
Google Ads Search Certified

Custom Image
Google Ads Display Certified

Custom Image
Google Ads Mobile Certified

Custom Image
Google Ads Video Certified

Custom Image
Google Shopping Ads Certified

Custom Image
Google Web Designer Certified

Custom Image
Google Analytics Certified

Custom Image
Google Tag Manager Certified

Custom Image
Google Waze Ads Certified

Custom Image
Google Digital Sales Certified

Custom Image
HubSpot Inbound Marketing