8 lucruri de facut pentru a fi cu un pas inaintea competitiei pe Google Search

competition Intra acum pe Google, cauta “produs slabit” si vei avea cel putin 10 reclame. Toate iti promit luna de pe cer, toate lupta pentru atentia ta, dar tu pana la urma ai puterea de decizie.Ce faci insa daca esti pe partea cealalta a baricadei? Ce faci atunci cand TU trebuie sa promovezi un produs de slabit, de exemplu? Cand keyword-urile esentiale sunt scumpe, si ai foarte multi “rivali”? Cum supravietuiesti intr-un mediu atat de competitiv?Iti sugeram mai jos cateva solutii pentru a iesi in topul cautarilor Google si a intra in atentia posibililor cumparatori:1. Foloseste-te din plin de targetare in functie de arie geografica. Renunta, sau foloseste un bid normal (respectiv CPC-ul tau maxim) pentru cei din Bucuresti, si investeste si in alte zone importante, precum Iasi, Cluj, Timisoara, Constanta.  Poti chiar face campanii diferite pentru fiecare zona a Romaniei (Muntenia, Banat, Oltenia, etc) si sa incluzi in ad-uri numele specific al orasului/zonei din care face parte.reparatiiconstanta2. Targetare in functie de nisa. Produsele tale se adreseaza unui segment sau categorii anume? Foloseste cuvinte cheie cat mai specifice. Daca, de exemplu, vinzi pantofi de piele, creaza adgroup-uri diferite pentru fiecare culoare si/sau model, vei vedea ca rata de conversie va creste.3. Gaseste alte forme de a comunica acelasi lucru. Nu toate lumea cauta la fel. Porneste cu keywordurile actuale si gandeste-te la toate variantele de cautare, chiar si la cele incorecte. De exemplu, unii pot scrie “weekend”, “week end”, “week-end” sau chiar “uichend”. Unii cauta “pantofi piele pret”, altii “cumpar pantofi piele ieftini”. Vezi diferenta? Incearca toate variantele!4. Regandeste Ad-urile folosite. Scrie texte mai catchy, haioase, cu impact. Ofera beneficii si numere care atrag atentia consumatorului. Cateodata ai nevoie doar de 2-3 cuvinte ca sa “prinzi” un posibil client. Daca cineva cauta “produs slabit”, de exemplu, printre sutele de “Produs Slabit. Rezultate garantate. Comanda acum”, ad-uri precum “Nu iti place cum arati? Incearca X si in 10 zile slabesti 5 kg!” sau “Eviti mersul la piscine? Pregateste-te de mare in doar 10 zile!” cu siguranta vor iesi in evidenta.5. Imbunatateste Quality score-ul. Asigura-te ca elementele cheie (landing page, keyword-uri, ad-uri etc) sunt relevante si prezinta interes pentru interogarile respective.6. Analizeaza competitia. Viziteaza site-ul, vezi preturile, ofertele, beneficiile oferite si compara. AdWords ofera o optiunea importanta numita Auction Insights. Aceasta iti poate oferi date numerice privind performanta ta in comparatie cu competitorii tai, atat la nivel de impresii, cat si segmentate pe perioade de timp, platforme folosite (mobil, laptop, tableta, PC), etc.Google-AdWords-Auction-Insights-Report-Update7. Optimizeaza-ti Landing Page. Felicitari, ai reusit sa convingi o persoana sa dea click pe anunt. Acum trebuie sa te asiguri ca ii vei capta atentia si pe site, si ca il vei convinge sa cumpere/completeze formularul/ceara oferta.Alternativ, poti incerca alte variante de promovare, precum1. Display Network. Desi promovarea pe GDN nu iti garanteaza conversii, ci mai degraba vizibilitate, acestea pot ajuta pe termen lung la cresterea brandului si la oferirea unui grad de incredere si vizibilitate mai ridicat. Astfel, daca o persoana ti-a vazut de cateva ori reclama pe site-uri precum “unica.ro” sau “kudika.ro”, atunci cand va cauta “produs slabit” si iti va vedea numele, te va recunoaste si va dori sa afle mai multe detalii. Incearca reclame pe Gmail, Youtube, si mai ales, pe site-uri targetate in functie de categorii, interese etc, in cazul nostru, cele de femei, sau de nutritie, fitness, si altele.2. Remarketing. Probabil ai sute, daca nu mii de oameni care ti-au vizitat site-ul, dar nu au actionat. Decat sa cheltui bani pe altii noi, nu mai bine ii convingi pe cei care stiu deja de tine sa iti mai ofere o sansa? Remarketing poate fi eficient in cazul unei competitii agerbe, dar ai grija sa nu exagerezi cu numarul de impresii de retargeting, altfel risti sa enervezi utilizatorul.Algoritmii Google se schimba periodic si este posibil ca anuntul tau sa fie astazi pe prima pozitie si maine nici sa nu apara pe prima pagina, dar pasii de mai sus te vor ajuta sa iti imbunatatesti sansele de reusita si sa fii inaintea competitiei.
Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.