Google elimina optiunea “Do not include close variants” din AdWords

 Pe 14 august, Google a anuntat oficial ca incepand cu luna septembrie vor face o modificare importanta in Google AdWords, aprinzand numeroase discutii: “Google Removing Exact Match keywords” sau “Marketers fume as Google removes the Exact Match feature for AdWords”.Trebuie sa avem putin grija totusi pentru ca aceste titluri menite sa atraga atentia ne pot induce usor in eroare.

La ce se refera acest update de la Google?

Google nu va elimina optiunea exact match. Advertiserii vor putea folosi in continuare keyword-uri de tipul [oferta laptopuri asus] – exact match – sau “oferta laptopuri asus” – phrase match. Ceea ce vor elimina este optiunea “Do not include close variants” care apare in sectiunea Settings, la nivel de campanie:Screen_Shot_2014-08-18_at_12_08_22Cu alte cuvinte campaniile vor ramane doar cu optiunea “Include plurals, misspellings, and other close variants”. 

Ce inseamna close variants?

Close variants includ: greseli de scriere (iphone, aiphone, ifone), forme de singular si plural (laptop, laptopuri), acronime, cuvinte cu aceeasi radacina (tratare, tratament), prescurtari (pentru, pt, ptr), legarea cuvintelor intre ele (eboda, e-boda, e boda) si diacritice (mașină de spălat, masina de spalat).Deci incepand cu luna septembrie daca ai in campanii keyword-uri de tipul [iphone 5 pret], ad-urile tale se vor afisa si pentru [aifone 5 pret], chiar daca acest keyword, in aceasta forma, nu este adaugat in niciun ad group. 

Cum afecteaza acest update campaniile?

Este adevarat ca eliminarea optiunii inseamna o restrangere a controlului, insa situatia nu este atat de drastica. Cel mai mare impact este asupra celor care deja au optimizat campaniile tinand cont de ea pentru ca acum se va schimba modul de lucru. Ce este de facut? Pe cine afecteaza schimbarea si pe cine nu?
  1. Daca deja aveai bifata in campanie setarea “Include plurals, misspellings, and other close variants”, acest update nu te va afecta in niciun fel.
  2. Daca aveai bifata optiunea “Do not include close variants”, din septembrie nu o vei mai avea activa.
  3. Va fi necesara marirea listei de cuvinte negative. Daca in urma analizei facute observi ca anumite cautari de tipul “aiphone” nu iti aduc conversii, acestea pot fi excluse la nivel de ad group sau la nivel de campanie. Le poti exclude ca exact match: [aiphone] sau ca phrase match: “aiphone”.
  4. Daca nu folosesti cuvinte negative controlate cu match types la nivel de ad group, este posibil sa observi o descrestere a CTR-ului si, implicit, a quality score-ului din cauza cuvintelor care au dublu inteles sau intr-un anumit context capata un alt inteles care nu exprima deloc o intentie de achizitie. Spre exemplu: aragaz cu patru ochi (expresia) versus aragaz cu patru ochiuri (descrierea aragazului).
  5. Atunci cand setezi si optimizezi campaniile, cuvintele cheie trebuie alese cu mai multa grija pentru a evita cat mai mult afisarea pentru expresii irelevante.
 

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.