O schimbare minora pe un website a crescut rata de conversie cu 133%

Noua ne plac foarte mult rapoartele si graficele. Mai ales atunci cand ele aduc vesti foarte bune. Si vrem sa impartasim si cu voi unele care au adus o astfel de veste: o crestere a ratei de conversie cu 133%.Un client care vinde online produse naturiste ne-a cerut ajutorul pentru a implementa pe website-ul sau o solutie pentru a mari valoarea cosului de cumparaturi. Cum functiona? Dupa ce un utilizator cumpara un produs, acestuia ii era prezentata o oferta la un produs similar sau complementar pentru a-l convinge sa il achizitioneze si pe acesta.Rata de conversie (la upsell) era de 3.53%. Si am cautat o solutie pentru a creste aceasta rata de conversie.Ceea ce am facut a fost sa cream inca 3 variante ale paginii originale care propunea utilizatorilor adaugarea in cos a unui produs suplimentar (Variation A, Variation B si Variation C). Ceea ce am testat a fost o modificare simpla fata de pagina originala: fiecare varianta (A, B si C) avea un titlu diferit si un call to action diferit (atat ca mesaj, cat si ca marime si cromatica) prin care se incerca realizarea upsell-ului.Apoi am trimis trafic catre toate aceste trei variante conconimtent si am monitorizat rezultatele.Screen Shot 2013-10-02 at 3.26.10 PMTabelul si graficul de mai sus arata cum a evoluat rata de conversie in cazul celor trei variante testate. Varianta C a inregistrat rezultatele cele mai slabe asa ca a fost oprita. Varianta B a inregistrat o crestere cu +33% a ratei de conversie, ceea ce nu e rau deloc. Iar Varianta A a inregistrat o crestere cu +133% fata de varianta originala, ajungand la 8.25%.Screen Shot 2013-10-02 at 3.25.57 PMConcluzia? Nu e nevoie sa faci modificari drastice de design sau sa schimbi intreg continutul unei pagini pentru a vedea o crestere semnificativa a ratei de conversie. Si cea mai mica modificare conteaza. Asa ca testeaza mereu si rezultatele bune nu vor intarzia sa apara!Daca vrei sa afli mai multe despre optimizarea ratei de conversie iti recomandam acest articol.
Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.