BARRIER: 59.7% lead-uri generate prin AdWords, 30.44% View Rate YouTube

Screen Shot 2016-02-12 at 13.39.43Context

Barrier® este o firma cu experienta in domeniul tamplariei termoizolante, lider in zona de est a Romaniei, punand bazele structurii actuale in urma cu 15 ani si incepand sa produca ferestre si usi din PVC, oferind servicii de inalta calitate. Ferestrele Barrier® sunt produse in fabrica din Bacau cu ajutorul a peste 500 de angajati, fiind renumite atat in Romania, cat si in partea de est a Europei. In urma investitiei finalizate in 2014, Barrier® detine cel mai modern complex de productie de tamplarie PVC din Romania: 3.5h, 4 hale cu capacitate de productie de 700 unitati/zi. In acelasi an, Barrier® a lansat o campanie de branding la nivel national, care a avut ca scop cresterea notorietatii brand-ului la nivelul intregii tari, precum si cresterea numarului de francize. In anul 2016 Barrier® are o cifra de afaceri de peste 15 milioane € si peste 200 de parteneri in tara.

Provocarea

Barrier® a venit pentru Today’s cu urmatoarea provocare: folosirea instrumentelor de online marketing ca parte dintr-o strategie de comunicare integrata. Strategia de comunicare dezvoltata a fost axata pe valorile Barrier®: tehnologia germana, gradul ridicat de protectie (impotriva zgomotului, a intemperiilor, antifurt) si ideea de camin linistit. Afla mai multe de aici. Vezi creatiile folosite in offline aici. Agentiile Weapons of Public Attraction si The Public Advisors s-au ocupat de elaborarea strategiei, de creatie si de implementarea campaniei in offline: radio, TV, print, PR. Today’s a declinat conceptul strategic si a implementat componentele de branding in online (YouTube Ads, Google Display, Facebook Ads), dar si cele de performance (Google Search, Retargeting – cu scop de generare de lead-uri).

Solutiile

√ Segmentarea eficienta a audientei din online√ Alegerea celor mai potrivite metode de targetare in Google Display Network si Facebook Ads pentru a ajunge la audienta aleasa√ Targetarea audientei pe YouTube, pentru a continua comunicarea mesajului de pe TV√ Targetarea intentiei de achizitie prin Google Search√ Excluderea audientei cu care nu am dorit sa comunicam√ Comunicarea cu audienta care a interactionat cu brand-ul in online (Retargeting)√ Pastrarea unitatii mesajului online-offline√ Folosirea unor instrumente de masurare cat mai buna a lead-urilor provenite din online

Gabriel Miron, Marketing Manager BARRIER®, despre colaborarea cu Today’s

Rezultate

1. BARRIER a inregistrat o crestere de 30% a vanzarilor in perioada post-campanie, versus aceeasi perioada a anului anterior.Generarea de lead-uri din online a contribuit in mod activ la cresterea vanzarilor.Google Search a adus 33.8%, iar Google Display 25.9% din lead-urile totale inregistrate in decurs de 15 luni de campanie.Screen_Shot_2016-02-09_at_12_55_142. Cresterea traficului cu 138.22% (2015 vs 2014).Numarul de utilizatori de pe site a crescut cu 138% (2015 vs 2014), iar acestia au fost mai engaged, au interactionat cu mai multe pagini de pe site.Campania de brand awareness a inceput in vara anului 2014. Graficul de mai jos ne arata comparativ traficul din 2014 vs 2015.Pasted_Image_09_02_16_12_37e3. Costuri de 0.01€ / view in campania de brandingCampania YouTube a inregistrat un cost pe view de 0.05RON, iar rata de vizualizare s-a mentinut la procentul de peste 30% pe toata durata campaniei. O medie de peste 30% din totalul utilizatorilor care au fost expunsi la mesajele video din campanie au vazut clip-ul pana la final. Clipurile de 10 sec. au avut o rata de vizualizare de 1.5x mai mare decat clipul de 30 sec.Screen_Shot_2016-02-09_at_12_43_08In campania de branding pe YouTube am implementa conceptul de “Sequential Storytelling” folosind YouTube Video Ads si Video Ads Remarketing.Cu alte cuvinte, o persoana care vedea prima varianta a ad-ului (de 1 minut), a doua oara vedea o alta varianta mai scurta de 10 secunde, a treia oara o alta varianta si asa mai departe. Fiecare varianta scoate in evidenta o alta parte din poveste, insa toate merg pe acelasi concept. Astfel, brand-ul spune o poveste utilizatorului, iar acesta din urma nu se mai simte agasat pentru ca vede de multiple ori aceeasi reclama pe YouTube. Mai mult chiar, secventele scurte au fost gandite astfel incat sa comunice cu un anumit target. Astfel, prin Video Remarketing femeile care au vazut prima data clip-ul de 60 sec. a doua oara au vazut Secventa 2. Iar barbatii care au vazut prima data clip-ul lung, a doua oara au vazut Secventa 1.Secventa 1: Secventa 2:

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.