Schimbare importanta in AdWords: anunturile text extinse cu +45 de caractere

   

search google adwords

La inceputul acestui an, Google facea o modificare extrem de importanta in afisarea anunturilor text din campaniile de Search: elimina text ad-urile din partea dreapta a ecranului, pentru ca experienta de cautare sa fie mai buna si mai consecventa pe toate dispozitivele: mobile, desktopuri si tablete. Nu a mai durat mult si a venit vremea pentru cea mai importanta actualizare a anunturilor text de la lansarea programului AdWords, cu peste 15 ani in urma. Asa au aparut, in luna august, Expanded Text Ads (anunturi cu text extins), texte publicitare cu aproape 50% mai mari, pentru un grad de relevanta mai ridicat.

25-35-35 vs 30-30-80

Anunturile text standard aveau un headline de 25 de caractere si doua randuri descriptive de pana la 35 de caractere (25-35-35). Anunturile text extinse sunt optimizate pentru dimensiunile ecranelor celor mai populare smartphone-uri si sunt compuse din doua titluri de cate 30 de caractere si un rand descriptiv lung, de 80 de caractere (30-30-80). Asadar, AdWords ne pune la dispozitie inca 45 de caractere, pentru a scoate in evidenta avantajele business-ului pe care-l promovam.

anunturi text extinse adwords       

Ce inseamna aceasta actualizare?

  1. Anunturile text vor fi alcatuite din doua titluri. Primul titlu apare in partea de sus a anuntului si are maximum 30 de caractere. Al doilea titlu apare imediat dupa primul, in partea de sus a anuntului, si poate avea tot 30 de caractere. Titlurile vor fi despartite printr-o cratimă („-”), iar pe dispozitivele mobile, al doilea titlu poate trece pe randul secundar al anuntului.
  2. Descrierea produselor sau a serviciilor a fost extinsa la 80 de caractere si se afiseaza sub adresa URL.
  3. URL devine un camp numit Cale (Path), are pana la 15 caractere, si va fi extras automat de sistem, nu va mai trebui sa-l completati manual.
 

anunturi text extinse standard

Beneficii

  1. Potential de crestere a ratei de click, conform Google, cu peste 20%;
  2. Potential de crestere a ratei de conversie;
  3. Evidentierea diferentiatorilor, dar si a promotiilor, reducerilor;
  4. Transmiterea unui mesaj mult mai bun despre brand;
  5. Textele publicitare devin mult mai relevante pentru utilizatori;
  6. Imbunatatirea experientei utilizatorilor pe dispozitivele mobile;

Bune practici in crearea noilor anunturi text: 

  1. Profitati din plin de spatiul publicitar suplimentar;
  2. Reganditi textul pe care urmeaza sa-l promovati, nu doar completati anunturile vechi;
  3. Rulati concomitent anunturile text standard cu cele extinse, pana noile ad-uri devin performante;
  4. Atentie sporita pentru titlu, deoarece va fi partea principala a anuntului dvs;
  5. Nu uitati sa includeti informatii importante despre afacerea pe care o promovati, cum ar fi pret sau inserarea cuvantului cheie;
  6. Testati mai multe variante de text ad (3-5/ad group);

Toate modificarile ar trebui facute gradual pana in 26 octombrie, cand nu veti mai putea crea sau modifica anunturi text standard. Incepand cu aceasta data, veti putea folosi numai formatul de anunturi text extinse.

Distribuie acest articol!

About Oana Rotaru

Oana este PPC Account Manager si specialist Certificat Google AdWords si Google Analytics în cadrul agenției Today's. SEO este o alta pasiune, pe care o impartaseste cu drag celor care vor sa-i afle secretele.