Alegerea fontului potrivit iti poate aduce de 3 ori mai multi clienti

arial-font-funny-helvetica-typography-432861-480x320Vorbim despre rata de conversie atunci cand ne referim la actiunea pe care ne dorim ca vizitatorul site-ului sa o faca. Fie ca este vorba de a cumpara un obiect, de a completa si trimite un formular , de a genera lead-uri sau de a se abona la newsetter, in cele mai multe cazuri scopul site-ului este acela de a converti.Orice actiune ai vrea ca vizitatorul sa faca pe site-ul tau, este ceea ce masori si desigur ceea ce trebuie sa optimizezi. Putem spune ca Optimizarea Ratei de Conversie este metoda prin care imbunatatesti performantele site-ului tau, pentru a folosi la maxim traficul pe care il atragi.Stim ca este important sa ai continut de calitate si elemente de baza precum: butonul de actiune, textul carlig, beneficii, care imbunatatesc experienta utilizatorului si mai mult, il determina sa actioneze intr-un anumit fel.Dar cati dintre noi ne gadim la cum influenteaza rata de conversie un tip de font, un text de o anumita culoare sau marime? Aceste lucruri sunt foarte importante intr-un site, pentru ca sunt elementele de legatura dintre design-ul unui site si continutul propriu-zis al site-ului.Ai grija la culorile pe care le folosesti! Culorile pe care el alegi pentru site-ul tau sunt foarte importante. Ele pot face diferenta atunci cand o persoana ajunge pe pagina ta. Nu incerc sa spun ca trebuie sa folosesti o anumita culoare ca sa ai o rata de conversie buna, ci doar ca trebuie sa fii atent ca fundalul paginii tale sa fie in contrast cu nuanta pe care o alegi pentru text.Screen Shot 2015-03-12 at 10.54.17 AMDaca textul nu este lizibil, exista sanse mari ca vizitatorul sa paraseasca pagina rapid fara a mai avea rabdare sa incerce sa citeasca cel mai bun titlu scris vreodata.Consecinta: Rata de Conversie SCADE.Studiu de caz: Bestjobs.roScreen Shot 2015-03-12 at 10.44.48 AMBestjobs foloseste cu success culorile brandului sau fara sa riste ca textul sa nu poata fi citit de catre vizitator, si in consecinta sa nu mai aplice la joburi.Tu ce font folosesti?Din pacate putini iau in considerare fonturile atunci cand incep sa conceapa un site. Se pune accent pe design si calitatea continutului si se presupune ca acestea sunt suficiente pentru a face vizitatorul sa citeasca acel site. Din pacate lucrurile nu stau chiar asa, conform unor studii.IBM si Google au facut un studiu despre cum afecteaza fonturile lizibilitatea si au descoperit ca utilizatorii inteleg mai bine un anumit text atunci cand acesta este scris cu fontul Georgia (serif), dar rapiditatea citirii nu creste fata de alte fonturi. Acelasi studiu spune ca fontul de marime 12 este mult mai usor de citit fata de cele de marime 10 si 14, crescand astfel rapiditatea citirii unui text.Tot rapiditatea citirii unui text este si motivul pentru care este recomandat sa folosesti un font mai mic pentru a trasmite informatiile importante, pe care doresti ca utilizatorul sa le citeasca cu atentie (ex.: testimoniale).Specialistii in Optimizarea Ratei de Conversie au cateva sfaturi in privinta folosirii fonturilor:1. Foloseste fonturi de baza precum Arial, Verdana, Georgia, Helvetica etc. Folosirea unor fonturi mai neserioase precum Comic Sans pot face din textul tau, unul care sa nu inspire prosfesionalism.Studiu de caz: Regina MariaScreen Shot 2015-03-12 at 11.34.47 AMPentru ca Regina Maria este un spital, textele sale trebuie sa inspire seriozitate si profesionalism dar si sa fie usor de citit. De aceea, pentru a transmite diverse informatii, site-ul reginamaria.ro foloseste fontul Helvetica, care face parte dintre fonturile de baza recomandate.2. Limiteaza-te la 2-3 fonturi intr-o pagina. Pentru a nu crea confuzie, continutul tau de calitate trebuie sa nu fie scris in prea multe fonturi. Creeaza o armonie a textului folosind maxim 3 tipuri de fonturi.Studiu de caz: eMag.roLa recenzii, eMag foloseste foloseste 1 singur tip de font, ceea ce ii permite sa se joace cu marimile si culorile si sa pastreze un aspect profesionist si sa delimiteze tipurile de informatii.Screen Shot 2015-03-12 at 12.18.33 PM3. Testeaza! Asta este regula de aur in marketing si este valabila si atunci cand vine vorba de fonturi. Nu schimba fonturile fara sa faci o cercetare inainte si apoi testeaza care fonturi sunt mai potrivite pentru ca site-ul tau sa aiba o rata de conversie mai mare.
Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.