Ghidul incepatorului: Primele zile de Google AdWords

 

Astazi am pornit prima campanie Google AdWords. Ce trebuie sa fac?

Primele zile de campanie sunt foarte importante si necesita o monitorizare atenta, mai ales in primele 24 de ore de la pornirea acesteia. De multe ori, chiar si cand o campanie este foarte bine structurata si ar avea toate motivele sa mearga bine, pot aparea lucruri neprevazute si pot fi descoperite multe bariere ce ar putea impiedica performanta. Dar, pe de alta parte, chiar daca suntem nerabdatori sa optimizam campania AdWords si sa crestem vanzarile cat mai mult si cat mai repede, in primele zile aceste optimizari trebuie facute cu mare grija.

Mai specific: la ce trebuie sa ma uit?

In continuare vom prezenta o lista care contine cele mai importante aspecte de care trebuie sa tii cont pentru a te asigura ca pornesti “cu dreptul” campania ta Google AdWords pentru Search.

first days

1. Stabileste-ti clar obiectivele

Obiectivele specifice ale campaniilor AdWords nu sunt aceleasi pentru orice afacere. Ele depind de obiectivele tale generale de promovare, de modelul tau de business, de industria in care activeaza firma ta, de competitia din piata si asa mai departe. Daca nu stabilesti de la inceput indicatorii de performanta ca sa stii cu exactitate cum vei masura succesul, nu vei avea la ce sa raportezi rezultatele campaniei si iti va fi greu sa faci optimizarile necesare. Spre exemplu, in cazul unui magazin online, un indicator important poate fi costul unei conversii. In acest caz, iti poti stabili un cost maxim pe care esti dispus sa il platesti pentru un client si apoi sa optimizezi campania astfel incat sa nu depasesti acest cost.

2. Verifica de 2 ori

Inainte sa pornesti campania este bine sa verifici de doua ori daca este configurata asa cum iti doresti: daca anunturile se vor afisa exact in zilele si orele la care doresti, pe ce device-uri vor fi afisate, daca ai targetat orasele sau tarile potrivite, daca ai setat corect bid-urile, cum se auto-optimizeaza anunturile, cat de des se afiseaza etc. Si nu numai setarile generale sunt importante. Verifica si daca toate URL-urile introduse in campanie sunt functionale si daca duc catre landing page-ul potrivit. Un URL care nu functioneaza inseamna bani irositi.

3. Asigura-te ca ai conectat contul de Google Analytics cu cel de AdWords

Google Analytics este un instrument foarte important care te ajuta sa intelegi ce se intampla cu traficul care vine atat din Google AdWords, cat si din alte surse. El ar trebui sa joace un rol de baza in optimizarile pe care le faci in campanie. Asa ca nu porni campania AdWords pana nu ai cele doua conturi conectate si pana nu iti setezi obiective in Analytics.

4. Monitorizeaza atent conversiile

Tot inainte de a porni campania este neaparat necesar sa te asiguri ca ai pus codul de conversie pe website pe pagina care trebuie si ca acest cod functioneaza. Apoi, in primele zile dupa ce a fost pornita campania AdWords, verifica atent conversiile si asigura-te ca se inregistreaza bine. Daca codul de conversie ruleaza, de exemplu, atunci cand cineva adauga un produs in cosul de cumparaturi, dar obiectivul tau este sa masori vanzarile, atunci vei inregistra mult mai multe conversii decat vanzarile reale, iar indicatorii precum rata de conversie sau costul unei conversii nu vor fi relevanti pentru obiectivul tau.

5. Monitorizeaza cuvintele-cheie

In primele zile de campanie trebuie sa urmaresti foarte atent performanta cuvintelor-cheie pe care le-ai adaugat in campanie, dar sa si monitorizezi cautarile facute de utilizatori prin care acestia au gasit anuntul tau. Cautarile pot fi foarte imprevizibile si poti descoperi ca anuntul tau se afiseaza pentru cautari care nu au nicio legatura cu afacerea ta. Spre exemplu, daca ai o florarie online, nu vrei ca anunturile tale sa se afiseze pentru cautarile utilizatorilor referitoare la “seminte pentru flori” sau “ghivece de flori”. Urmareste atent care sunt cautarile relevante si care sunt cele nerelevante pentru tine si creeaza sau mareste lista de cuvinte-cheie negative. Ai grija, de asemenea, sa nu apara conflicte intre cuvintele negative si cele pentru care doresti sa afisezi anunturile. Daca excluzi cuvantul “ghiveci” din cautari, dar tu vinzi, de fapt, “flori in ghiveci”, atunci trebuie sa ai grija sa controlezi cuvintele-cheie prin optiunile de potrivire sau match types.

6. Monitorizeaza costurile

In unele situatii poti observa chiar din primele zile ca unele cuvinte-cheie costa mai mult decat iti poti permite, pentru ca au un volum mare de cautari, iar costul pentru afisarea reclamei pe prima pagina este foarte mare. In acest caz este bine sa opresti aceste cuvinte sau chiar sa le introduci in lista de cuvinte-cheie negative pentru a te asigura ca iti controlezi bugetul cat mai bine de la inceput.

6. Verifica scorul de calitate

Un al aspect important de care trebuie sa tii cont la inceput este scorul de calitate (Quality Score). Scorul de calitate este o estimare a relevantei cuvintelor-cheie, a anunturilor si a paginilor de destinatie (landing pages). Un Quality Score ridicat (cel mai mare fiind 10/10) inseamna ca utilizatorul gaseste exact ceea ce cauta si Google va afisa anunturile tale pe pozitii mai bune, la costuri mai bune. Daca scorul de calitate este scazut, pentru a obtine mai multe click-uri si pozitii mai bune trebuie marit bid-ul. In schimb, daca scorul de calitate este ridicat, atunci anuntul tau poate fi afisat mai sus decat cel al unui competitor care plateste mai mult pentru un click, dar are anunturile mai putin relevante.   
Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.