Optimizarea campaniilor AdWords cu bugete mici

 savings-aheadUn lucru e cert: nu toata lumea are la dispozitie bugete mari pe care sa le investeasca in campanii Google AdWords. Cu atat mai mult daca este vorba de o afacere noua sau daca e vorba de o piata competitiva in care licitatiile sunt foarte agresive si numarul competitorilor este mare si in crestere. Dar chiar daca bugetul tau nu este foarte mare, asta nu inseamna ca AdWords nu este pentru tine. Din contra, o astfel de campanie te poate ajuta sa iti cresti numarul de clienti si profitul. Asta pentru ca ai la dispozitie instrumente prin care sa masori si sa tii sub control fiecare ban investit.Prin urmare, daca vrei sa pornesti o campanie AdWords cu buget lunar mic, aceste 7 sfaturi sunt pentru tine:

1. Concentreaza-te pe cat mai putine produse sau servicii

Cand ai un buget mic, o mare greseala este sa incerci sa il imparti in cat mai multe campanii, dorind sa promovezi cat mai multe produse. Facand acest lucru vei ramane cu bugete foarte mici pe fiecare campanie, iar putine afisari si putine click-uri nu iti vor aduce conversiile mult dorite. Solutia cea mai buna este sa te concentrezi pe unul sau doua produse unde marja ta de profit este mai mare si sa structurezi campania in cat mai multe grupuri de anunturi. O campanie bine structurata te va ajuta sa ai un scor de calitate mai bun!

2. Concentreaza-te pe cuvinte cheie foarte specifice

Alege exact acele cuvinte cheie care descriu produsul sau serviciul pe care doresti sa il promovezi si foloseste-te cat mai mult de “phrase match” si [exact match]. In cazul cuvintelor cheie foarte generale, cu siguranta competitia este foarte mare si click-urile foarte scumpe.

3. Opreste imediat cuvintele cheie care nu performeaza

Urmareste atent inca din prima zi performanta cuvintelor cheie si opreste-le pe cele care dau dovada de performanta foarte scazuta. Axeaza-te pe acele cuvinte care au potential mare sa duca la o conversie.

4. Urmareste performanta pe zile, ore si zona geografica

Monitorizeaza constant campania si afla care sunt orele, zilele si orasele sau regiunile in care s-au realizat cele mai multe conversii. Dupa ce ai suficient istoric in cont concentreaza-te doar pe acele dimensiuni care aduc performanta. Spre exemplu, poti alege sa afisezi anunturile doar seara, intre ora 18:00 si ora 23:00, de luni pana vineri si doar in Bucuresti, daca datele iti arata ca asa ai cele mai bune rezultate. Dar retine: inainte sa iei o astfel de alegere trebuie sa fii sigur ca datele stranse sunt cu adevarat semnificative si nu pierzi oportunitati!

5. Creste cat mai mult scorul de calitate

Un scor de calitate crescut iti poate aduce pozitii mult mai bune pe Google, la preturi mult mai mici. Asa ca alege cu atentie paginile de destinatie ale anunturile, construieste mesaje cat mai relevante si alege cuvintele cheie potrivite.

6. Creeaza o lista cat mai mare de cuvinte negative

Este important sa excluzi inca de la inceput cuvintele care nu se potrivesc cu produsul sau serviciul pe care il promovezi. Orice click pe un astfel de cuvant inseamna bani irositi! Si, in plus, o lista cuprinzatoare de cuvinte-cheie negative te ajuta sa iti cresti CTR-ul si, implicit, scorul de calitate.

7. Urmareste constant indicatorii de performanta

Seteaza-ti de la inceput obiective clare, specifice si masurabile si indicatori de performanta cat mai precisi. Apoi urmareste constant cat te costa o conversie si ai grija sa mentii tot timpul profitabilitatea.  
Distribuie acest articol!

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.