9 instrumente AdWords pe care specialistii PPC ar trebui sa le foloseasca mai des

 Platforma AdWords este intr-o schimbare continua, iar specialistii PPC trebuie sa fie intotdeauna la curent cu noile modificari pentru a face fata competitiei. In cazul in care ati intrat intr-o rutina si folositi aceleasi instrumente cu care v-ati obisnuit in AdWords, riscati sa nu obtineti performantele dorite. Tocmai de aceea, echipa de la Today’s vrea sa va prezinte 9 tool-uri cheie din AdWords care, de regula, au o rata de utilizare destul de scazuta.

1. Licitarea „above the fold” CPM in reteaua Google Display Network

Above the fold este un termen ce provine din presa si a fost adoptat in ultima decada si de webdesigneri. Semnificatia expresiei reprezinta plasarea celor mai importante informatii in partea de sus a ziarului pentru a fi cat mai evidente. Acest lucru este valabil si pentru bannerele din Google Display Network. Cele mai recente studii in acest sens arata că plasarea ad-urilor in partea de sus a unei pagini web poate creşte semnificativ sansele de a obtine mai multe click-uri si impresii.cpm

2.  Image Ad Creator

Ai folosit vreodata acest instrument? Daca nu, o sa ramai placut surprins de cat de multe poate crea. Cu Image Ad Creator poti face fisiere .swf cu Adobe Flash chiar daca nu ai folosit niciodata acest program. Image Ad Creator creeaza anunturi de tip reach media in diferite dimensiuni si intr-un timp foarte scurt. Tu doar trebuie sa ai headline-ul, descrierile si un call-to-action puternic, iar Image Ad Creator va crea pentru tine mai multe exemple de ad-uri si iti va usura munca.image ad

3. Modificatorul potrivirii ample (Broad Match Modifier)

Potrivirea ampla a cuvintelor cheie (Broad Match) poate crea o serie de probleme intr-un cont AdWords. Acest lucru poate fi confirmat de Juniorii PPC care au incercat acest tip de potrivire pentru prima data si au constatat ca raman fara buget mult prea devreme. Dar sa nu intelegeti gresit. Broad Match poate fi o alegere foarte buna, insa doar dupa ce au fost eliminate toate combinatiile de cuvinte cheie ce ar putea perturba performanta campaniei. Dar cu un „+” pus in fata cuvintelor, situatia se poate schimba! Modificatorul potrivirii ample (Broad Match Modifier) iti ofera controlul de care ai nevoie.potrivire ampla g adwords

4. Scripturile AdWords

Desi poate parea foarte tehnic, instrumentul AdWords Scripts este recomandat pentru generarea de rapoarte, alerte ale contului si schimbari majore. Dar AdWords Scripts poate fi utilizat si pentru automatizarea task-urilor PPC. Cele mai interesante lucruri descoperite cu AdWords Scripts sunt: tracking account & campaign si Quality Score la nivel de ad group. In AdWords, poti vedea Quality Score-ul numai la nivel de cuvant cheie. Cu ajutorul scripturilor, vei putea descarca rapoarte zilnice, saptamanale si lunare despre evolutia Quality Score-ului la nivel de cont.scripts ok

5. Detalii despre cuvintele cheie

Daca vrei sa cunosti cat mai multe despre cuvintele cheie pe care le folosesti, atunci incearca instrumentele disponibile la nivel de keyword. Selecteaza un cuvant cheie, apasa pe check box si alege „Detalii”.Transforma toate aceste informatii in idei de optimizare a campaniei tale!poza 5

6. Raportul expresiilor cautate

Acest raport ar trebui verificat in fiecare zi, sau daca nu, macar saptamanal. Search Terms Report iti arata cautarile pe care utilizatorii de internet le-au facut pentru a da click pe anuntul tau. Pe baza informatiilor extrase din acest raport, poti adauga noi cuvinte cheie sau poti mari lista cuvintelor cheie negative.poza 3

7. Diagnosticarea cuvintelor cheie

Daca vrei sa faci o verificare amanuntita a cuvintelor cheie, te poti baza pe instrumentul Diagnosticarea cuvintelor cheie. Acest instrument iti arata atat cuvintele cheie care sunt afisate, cat si cele care nu sunt. Foloseste Diagnosticarea cuvintelor cheie pentru a elimina cuvintele cheie care concureaza intre ele si verifica daca anunturile tale sunt afisate unor cautari corecte de cuvinte cheie.poza 1

 8. Pagina principala AdWords

Pagina principala sau Home Tab este deseori cel mai evitat instrument din AdWords. Multi specialisti admit ca nu cauta niciodata informatii in Home Tab. Cu toate acestea, in acest loc gasesti o serie de informatii utile pentru campania ta. Este vorba de: alerte&anunturi, cuvinte cheie sub suma licitata pentru prima pagina, cuvinte cheie care au un trafic scazut, dar o calitate marita, toate campaniile, ad group-urile si cuvintele cheie care au fost scoase din uz si sugestii pentru cresterea traficului prin adaugarea unor cuvinte cheie noi.home tab

9. Time Lag Reporting

Comercializezi produse premium? In acest caz, trebuie sa cunosti foarte bine ciclul de cumparare a clientilor tai. Aceste lucruri le vei putea afla din raportul Canale de Cautare. In cazul in care un client finalizeaza o achizitie dupa 7 zile, si nu dupa o zi, cum ar fi recomandat, atunci este cazul sa te gandesti la initierea unei campanii de remarketing. Raportul Time Lag este disponibil numai daca aveti ca obiectiv obtinerea de conversii.  Acest indicator este foarte benefic pentru a afla informatii despre intentia de cumparare a utilizatorilor care au vizitat magazinul tau online.search funnel 
Distribuie acest articol!

About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie premier Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top agentii ppc in Romania.