Google AdWords pentru agentiile de turism (cifre preluate de Wall Street si Adevarul)

ResizedConform unui studiu realizat de Google si TNS, pe un esantion de barbati si femei care locuiesc in mediul urban si calatoresc frecvent, romanii se bazeaza foarte mult pe raspunsurile gasite pe Google atunci cand cauta informatii despre vacante. Si sfaturile primite de la rude, prieteni si colegi sunt, de asemenea, importante in luarea unei decizii de cumparare.

Iata cateva dintre cele mai importante rezultate ale studiului:

» Romanii prefera vacantele scurte primavara, iar pe cele lungi pe timpul verii

» Destinatiile preferate din Romania sunt Constanta, Brasov, Sibiu, Valea Prahovei.
Destinatiile preferate din Europa sunt Bulgaria si Grecia

» Romanii prefera sa caute oferte de cazare la hoteluri atunci cand merg in calatorii de afaceri locale sau in afara tarii, insa mai putin pentru vacante scurte in tara.

» Romanii prefera sa achizitoneze pachete de vacanta in urma unor interactiuni personale (precum o vizita in agentie, discutie telefonica, consultanta prin e-mail etc.)

» Onlline booking-ul se face de obicei de pe Desktop sau Laptop, de acasa. Mobilul si tableta servesc mai degraba scopurilor de research

» Peste 60% din respondenti declara ca principalele surse de informare pentru destinatiile de vacanta sunt rudele, prietenii, colegii si informatiile gasite prin research pe internet.

» Timpul mediu petrecut pentru research este 1-4 saptamani pentru plecari catre destinatii din Europa

» 77% folosesc motorul de cautare Google pentru a gasi informatii in etapa de research si fac in medie 5 sau mai multe cautari. De asemenea majoritatea considera ca online vor gasi cele mai mici preturi.

» Destinatiile preferate de mai mult de jumatate din respondenti sunt cele de la mare

» Reclamele pe motorul de cautare Google sunt cel mai adesea retinute de romani (majoritatea declara ca isi amintesc ca acolo au vazut ofertele unei agentii de turism)

google-turism

Pagina de rezultate Google – Afisarea reclamelor Google AdWords

Pe baza acestor rezultate ale studiului, echipa Today’s are 3 recomandari pentru agentiile de turism care vor sa isi faca campanii de publicitate online:

1. Motorul de cautare Google sa fie in centrul strategiei voastre de comunicare in online. Userii folosesc Google pentru a se documenta, pentru a lua decizia de achizitie.

2. Pentru ca research-ul dureaza cateva saptamani de regula, este important sa aveti o strategie de Remarketing, sa aveti campanii dedicate pentru a-i tine aproape pe cei care au ajuns pe site si au consultat ofertele, insa nu au achizitionat inca nimic sau nu v-au contactat.

3. Oferiti userilor posibilitatea de a se abona la un newsletter cu un continut personalizat. Daca vizitatorii de pe site sunt interesati doar de anumite oferte (ex: doar vacante in Grecia), oferiti-le posibilitatea sa se aboneze pentru a primi doar oferte pentru Grecia.

4. Costurile de publicitate sunt mai mari pe Google pentru cuvinte cheie precum “oferte Grecia”, “oferte Bulgaria”, intrucat competitia este foarte mare. Daca aveti oferte bune pentru destinatii de nisa (exemplu: sejur Japonia, oferte pentru bilete de avion SUA samd), testati campanii dedicate pentru acestea, intrucat costurile pe click vor fi mult mai avantajoase.

Citeste mai multe si aici:
turism
Internetul este consilierul in turism al romanilor. Sfaturile Today’s pentru agentiile de turism care fac publicitate online

Wall Street, News.ro, Adevarul Life & Style


About Marius Lazarescu

Marius Lazarescu este antreprenor, speaker, consultant marketing online, este certificat Google AdWords si are o experienta de peste 10 ani in marketing online, gestionand peste 200 de proiecte de web. A fondat agentia de marketing online Today's in 2005, agentie Google AdWords Certified Partner si Partener Etarget in Romania, agentia fiind cotata in top 3 in Romania.