3 studii de caz prezentate la Social Media Week London

1. Saatchi & Saatchi: Video Ads – Rekorderlig Cider “Beautifully Swedish” – 2015

rekorderligPentru a promova un brand nou intrat pe piata din UK, Saatchi & Saatchi a creat mai multe variante de reclame video, personalizate pentru Social Media si targetate in functie de comportamentul utilizatorului.

Cu alte cuvinte, o persoana care vedea prima varianta a ad-ului (de 1 minut), a doua oara vedea o alta varianta mai scurta de 30, 15  sau 10 secunde, a treia oara o alta varianta si asa mai departe. Fiecare varianta scoate in evidenta o alta parte din poveste, unele clip-uri evidentiaza mai mult produsul, insa toate merg pe acelasi concept. Astfel, brand-ul spune o poveste utilizatorului, iar acesta din urma nu se mai simte agasat pentru ca vede de multiple ori aceeasi reclama pe YouTube, Facebook sau Instagram.

Ca rezultate, Saatchi & Saatchi au comunicat ca, folosind aceastra strategie de “sequential storytelling”, campania a fost cu pana la 36% mai eficienta in atingerea obiectivelor de branding, inregistrand in acelasi timp un ad recall de 2 ori mai mare decat altele similare.

Poti vedea mai multe video-uri din campanie aici:  https://www.facebook.com/Rekorderlig/videos

2. Facebook: Sport Chek Canada, Boxing Day

sport-chek-bild

Sa incepem cu 2 statistici interesante prezentate  la Social Media Week: 50% din persoane sunt mai predispuse sa cumpere un produs de la un brand care activeaza in Social Media si 56% din persoane simt un atasament mai puternic fata de brand-urile care activeaza in Social Media. Cum poate profita un brand de acest lucru ca sa creeze campanii eficiente?

Ed Couchman, Head of Agency Relations de la Facebook, a prezentat un studiu de caz al unui sport retailer din Canada. Folosind ad-uri video de doar 9 secunde, SportChek a inregistrat urmatoarele rezultate:

√ Peste 3.5 milioane reach din audienta cu varsta cuprinsa intre 18-34 de ani

√ Produsele prezentate in video ads au fost vandute cu pana la 57% mai mult decat alte produse din promotie

Cel mai interesant lucru este ca aceste video-uri au fost adaptate pentru Facebook, astfel incat sa profite la maxim de modul in care functioneaza platforma de publicitate: si anume ca video ad-urile pe Facebook au auto-play fara sunet pana cand utilizatorul da click pe video. Video-urile au fost scurte si mesajul era transmis fara sa fie nevoie de sunet, astfel incat si un utilizator care vede rapid la un scroll pe newsfeed respectiva reclama sa inteleaga rapid despre ce este vorba.

Mai multe informatii pot fi vazute pe pagina oficiala de Facebook: https://www.facebook.com/SportChekOfficial

3. Government Digital Services UK: Transformation Programme 

AAEAAQAAAAAAAAOUAAAAJDg2MmNiNmQyLTE3OTQtNDEyZC05ODFlLWZkNTU2NjU0NDlmMw

Da, ai citit bine. Guvernul Marii Britanii are un departament de online marketing! Te poti convinge aici: https://www.gov.uk/government/organisations/government-digital-service. Iata si o fotografie de la conferinta cu Managerul lor de Social Media:

20150915_114831

Au chiar si un Design Manual, cont de Twitter, cont de YouTube si blog, iar pe toate aceste canale comunica “by the book” 🙂

Si iata ce studiu de caz au prezentat la Social Media Week: incepand cu anul 2013 au inceput sa lucreze la un proiect prin care sa transforme toata comunicarea online a guvernului: de la website-urile oficiale, pana la modul in care comunica in Social Media. Au schimbat identitatea vizuala, au facut un manual “de brand”, au deschis canale noi de comunicare si absolut toata strategia a fost bazata pe o investitie mare de timp si buget in research. Toate optimizarile facute pe website-uri au plecat de la date statistice referitoare la modul in care oamenii foloseau aceste servicii, iar mesajele din social media sunt mereu testate.

Spre exemplu, pentru serviciile lor in mod specific, au descoperit prin split testing ca utilizatorii interactioneaza mult mai bine cu imagini statice decat cu gif-uri, cu informatii prezentate simplu, printr-un design cat mai curat, versus infografice.

Iata mai multe detalii despre echipa si proiectul lor:

About Alexandra Zaharia

Alexandra este Head of PPC si specialist Certificat Google AdWords în cadrul agenției Today's. In total a gestionat peste 87 de conturi din peste 15 de industrii diferite, optimizand pentru performanta campanii Search, Display, Video (YouTube) si Social Media (Facebook Ads). A coordonat peste 30 de proiecte de consultanta pentru optimizarea ratei de conversie, fiind unul dintre putinii specialisti din tara cu certificare Convert.com.